Frejis: du har haft otur tror jag. Jag träffade aldrig några sådana konstiga typer under min mammaledighet.
Liten: det är bara bra för barn med lite skitiga hörn. Du har väl hört teorin om alltför rena hem och allergi?
Jag är rätt trött på hushållsarbete after mina dagar hemma. Herregud vad man får torka hela tiden. Torka matstolen, torka bordet, torka diskbänken, torka under matstolen. Och sedan börjar man om. Pust.
Moa ville planka in på ett dagis idag (alltså jag har vabbat halvdag om ngn undrar). Vi gick till en lekplats och där ligger det ett dagis (Vänner, vi brukar kalla det Bvc-lekplatsen så vet du ). Barnen var ute och kikade fram bakom grinden. Moa stolpade ju dit och sa "gunga, kom!" till barnen. Hon förstod inte alls varför de inte kunde gå med och gunga el varför hon inte kunde gå in till dem och ha kul. De såg onekligen ut att ha kul därinne. Vi var ju själva på lekplatsen så jag förstår att hon hellre ville gå dit in än "leka" med mig. Näe, det här med att gå hemma med barn tills de är 2 år - det förstår jag inte alls!