Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Lappis - jag har dock plåtkoll på ÄL, för den visste jag kommer när jag opererar ögonen. Bara tanten som jag ville ha för tidigt.

MSW:
    höftböjare - stort kliv isär (framåt/bakåt), sjunk ner mitt mellan fötterna och försök "dra upp svansen mellan benen". Du har säkert gjort det förut. Att luta sig åt någon sida eller vrida överkroppen lite kan hjälpa till lite extra.

Sträcka låret - som vanligt - lyfta foten mot rumpan, hålla ihop knäna. Alternativt stå som ovan men med bakre knät i golvet och pressa upp den foten mot rumpan. Ajajaj!

Rumpa, liggande på rygg, sätt ena fotknölen ovan för knäet på andra benet, dra upp båda benen mot magen tills det stramar där bak. Alternativt sitt på golvet, mer klassiskt.

Håll stretcherna 20-30 sek, pausa eventuellet och sträck sen igen om du har tid. Lite är bättre än inget.

• Liten med Mindre

ore - jag tror jag gjorde blodprov innan ul, men hur mycket innan minns jag inte. Bäst att du frågar doktorn.

• Liten med Mindre

Suckar med dig AM - vad de ställer till det för er och funderingarna!?!

• Liten med Mindre

MSW - Mindre ställde sig inte upp själv förrän runt 10 månader. "Gick", eller snarare flyttade fötterna och höll i händerna dryga 8 månader. Hon satt inte själv heller förrän vi började träna ordentligt dryga 8 månader. Så din väninna hetsar verkligen upp sig i onödan stackarn.

Vad bra att resan gick fint förresten!

• Liten med Mindre

Frejis - Kanebo mascaran hade gått upp till 245 på Åhléns, och jag hann inte leta runt för att se om andra ställen låg billigare.

Intressant läkare som inte ville kika på dig före utlåtandet. Är hon så bombsäker på sin sak då?

BS - instämmer med övriga - har det tagits några prover på hormoner och annat, typ sköldkörtel? Något borde du ju ha gått ner vid det här laget. om inte annat är det väl dags för sjukvården/dietister att tala om för dig hur du ska göra eftersom "normala" sätt uppenbarligen inte hjälper. KRAM!

Blivand fru L - trevlig resa! Hoppas det blir lovande resultat!

Vickan - "håll i hatten i blåsvädret".

• Liten med Mindre

Gick förresten till kokos hårtoningsleverantör under PUB igår. Tjejen som sålde färg tyckte inte jag skulle pröva själv, eftersom det kunde bli knas med gamla slingor etc. Så tillbaka till att boka frisörtid. Fast nu när håret är sprillans nytvättat så ser färgerna inte så ojämna ut. Orkar jag gå till frissan igen - det är frågan.

• Liten med Mindre

Nenne - då var ni inte förlovade jättelänge innan bröllopet - eller? Har för mig att vi gifte oss samma år 2006?

AM - heja dig! På dom bara!

koko - stackare. Matförgiftad o gravid är ingen höjdare. Brämhulten ska nog inte stå för länge efter att den öppnats. Eller var den oöppnad och smakade skit? Anmäl om ni orkar. Kanske landar det en hel kartong brämhultsjuice på trappen.

Nenne - igen, förstår precis hur du känner med arbetsbelastningen, eller brist på, när andra sliter som djur. Det får en att känna sig rätt värdelös. Gör jag fel som inte "kommer på" något att göra? Eller är jag bara så oerhört effektiv i jämförelse med de som springer benen av sig?

• Liten med Mindre

Kängu - mina favoritmammabyxor + jeans kom från Tête à tête, som tydligen går under namnet Valja numera. Men jag kunde inte hitta mina "höga" byxor längre - kanske bara finns såna med mudd.

Kostar lite mer, vet inte om de bara finns på postorder.

• Liten med Mindre

Tinga - trevlig resa! Förklaringar som går ut på att jag inte gör fel själv gör det hela lättare - i alla fall för mig.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare