• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

nenne - låter skumt! Säker på att du inte hade ÄL senare denna månad och därmed testade för tidigt?

Själv har jag slutat blöda (IGEN) men hoppas verkligen att det denna gång är över. Har varit "pampersfri" i hela två dagar och firade det hela med att ha efterlängtad sex med maken igår (räknas man som oskuld när det nästan gått 4 veckor?). Tror faktiskt vi är mitt i ÄL-tider ... OM jag nu har någon ÄL. Men skit i samma trevligt att slippa blod och bindor.

• Fru E

MSW-roligt att du tyckte om traningen
    forsoker bestamma mig om jag ska spinna imorgon eller inte, har lite forkylning kvar men inte sa mycket men maken tittar snett pa mig nar jag sager att jag ska trana sa far se

• Fru E

Lappis-grattis till att vara "blojfri" sa skont att slippa allt sant meck och bara vara sig sjalv. Vet du om du fatt din vanliga tant eller om dessa blodningar har varit X:et?

• Frejis

Här är det segt efter ännu en fest igår och en tvåtimmarstur på Axelsons Spa. Gäst!

Lappis, det var dr Möllerström som jag gick till under tiden då vi gjorde båda ivf:erna. Han är faktiskt en av de bästa läkarna som jag har träffat, oerhört engagerad, lyhörd, kunnig och intresserad av sina patienter. Och dessutom väldigt sympatisk som person

Hoppas att blödningen är över för din del. Trevligt med aktiviteter i sänghalmen.

Nenne - konstigt, du borde kanske testa en gång till?

Jag hör förresten till de som byter om direkt efter att jag kommit hem. Gillar också varma sockor, har lätt för att frysa

• Frejis

Vickan - skönt att höra att du mår bättre. Det blev faktiskt en jättebra trådstart.

Ego - det känns att tanten är på gång, det känns livat i äggstockarna och mensaktig värk i magen som kommer och går. Trodde att tanten skulle dyka upp redan imorse, men det gjorde hon inte så jag slapp den röda faran under spat. Lika bra det

• viktualia

Lappis - grattis till sänghalmsrummel! det får ju vi avstå från ett tag igen nu.... tröttsamt....

• Frejis

Och så är jag fortfarande arg på maken, arg som en bi, out of control han skakar bara på huvudet och säger sitt vanliga: "hormoner". Håller tyvärr med honom

• Lapinette

Frejis - härligt med SPA. Funderar på att dra iväg någon dag och få lite massage med maken men det blir liksom aldrig av. Ska kanske boka så vi kommer iväg?!

Trist om det är tanten men det vet vi ju här inne att det inte är någon idé att kasta in handduken förrän vi är helt säkra.

Ahhh... så det är Möllerström. Min träningskompis ska göra sin nästa IVF med honom eftersom vår läkare fortfarande är i Thailand. Hon tyckte också (efter sitt samtal på telefon) att han verkade supersympatisk.

EA - jag tror jag hade min mens för 2 veckor sedan. Det var som vanlig mens mitt i allt utomkvedes fjutt, fjutt med blod. Men som sagt, har ingen aning om man kan ha mens och ÄL mitt under en utomkvedes ... fast datumen stämmer jäkligt bra. Nåja, snillen spekulerar ...

• Frejis

Lappis - jaha. När jag tänker efter fungerar han ju också som hemortsläkare för CvL och Falun även om han jobbar rätt mycket mot Huddinge sjukhus. Han är gullig och har dessutom humor.

Jag brukar boka i förväg, det blir aldrig av annars. Skulle vilja prova spa på Kolmården, det ser så himla fint ut.

Jag tycker mest att min humör känns konstig, brukar inte vara så här flera dagar i rad. Och jag styr inte över det heller. Vi får väl se

Ska gå och våldgästa makens ps3 nu så att han skaffar fler styrkontroller fortare. Det finns bara en nu

• Fru FruLLan

Hej tjejer
    Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
    vad tråkigt vickan!!! Stor kram gumman, faaaaaaaaaaaan plussen ska ju bli fler i tråden INTE färre.
    Vad hjälper det att alla "vetare" säger att det är normalt med några missfall det gör ju ändå skiiiit ont och gör att man grubblar. Stor kram igen och hoppas att det inte dröjer länge innan ni försöker igen och DÅ måste det gå vägen.

Konstigt även med nennes kropp och mens....
    vad är det som händer egentligen.

Av samma anledning som jag inte vågade nämna att jag höll tummarna för nenne så vågar jag knappt säga att jag gör det för frejan heller....
    men jag gör det ändå!

TACK för att fler av er kommenterade min icke politiskt korrekta längtan efter en tjej sist. Känns bra att ni finna, men jag skäms fortfarande över att mina känslor är så starka.

Jag skrev ett svar redan i fredags till er alla men jag upptäckte nu när jkag läste ikapp att det försvunnit. Konstigt men BT har bråkat en del med mig på sistone.

Visst kommer jag älska barnet oavsett om det är en kille.Sj'lvklart!!!! MEN jag kommer ändå alltid att veta att jag egentligen vill ha en tjej och det kommer inte vara en hälsosam känsla, tvärtom.
    och tyvvär så har min despration fått ännu mer fyr nu. En gammal kompis till mig som jag haft ett mycket nära men kompliserat förhållande med har precis fått en flicka. Saken är den att vi av någon anledning alltid har konkurrerat med varandra och hon har dessutom hävdat att hon inte vill ha barn. Så nu svider det ÄNNU mer.
    Jag vet att det inte borde göra det MEN det gör det. det fanns inte i hennes värld att få en kille eftersom hon ser barn som accessoarer och vill ha en som hon kan sätta på söta kläder och det kan man inte med pojkar. (enligt henne) så därifrån kommer det kpmma en hel del om hur BRA det är emd tjejer och stackars alla som har killar
    ska inte gå in på hur jag känner inför hennes resonemang...
    MEn
    det kommer ändå göra att min längtan efter en tjej blir heeeeelt förtärande för mig för jag inte3 kommer kunna låta bli att faktiskt vara avundsjuk på henne.

Jag vet allt detta låter som om jag är hämtad ur en högstadieklass i mitt tänkande och jag skäms över det så jag knappt vågar skriva om det men jag måste ventilera. Faaaaaaaaaaaaaaaaan vad jobbigt det är.

Angåemnde frågor ni ställde så kommer vi inte göra Fvp, vi när inte oroliga för några missbildningar så det finns ingen anledning.
    Vi har gjort det stora UL´t m,en då låg bebisen med ryggen uppåt nerborrad så att det inte gick att se nånting alls av könet.
    jg tycker dock att bebisen ser helt klart ut som en kille på Ul profil bilden.

Vi pratar faktiskt om att göra ett ill UL ljud för att ta reda på just könet. Vi har båda alltid varit helt emot detta då vi velat se det först vid förlossningen men eftersom jag mår så dåligt över detta nu så kanske det är bäst att göra det.
    Men samtidigt. Kommer jag hata magen om det är en kille?
    har man en bebis i sina armar så blior det kanske lättare att ta sorgen.
    Men jag vet inte.

förlåt mitt långa ego inlägg. Men jag är heeeelt borta pga av detta.

I morgon börjar jag jobba, och det känns INTE kul alls. Vill vara hemma med borren!!!!

pissssss

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare