Barnkarusellen snurrar vidare
hahha vi skumpade idag ändå (just in case, pwaahaha), bara jag inte har feber så är jag het. Eller?!?!?!
hahha vi skumpade idag ändå (just in case, pwaahaha), bara jag inte har feber så är jag het. Eller?!?!?!
Änywäj
ha en trevlig kväll
/Inga from Sweden
Vänner
det var min idé att vi skulle skumpa, jag var ju nyduschad, inoljad med barnolja (fatta vilken len hud man får!!) och kände mig oförskämt pigg i ett par minuter precis när han kom hem! Så det var ju bara att luta sig framåt så schwwinnng!
Eftersom jag tar sprutor nu så borde ÄL bli på tisdag, annars borde det bli lördag nästa vecka, och dit orkar jag inte vänta.
Jag är fortfarande hemma och pratade med chefen precis. Hon tyckte jag skulle stanna hemma imorgon också för att kurera mig ordentligt men jag får så himla dåligt samvete av att vara hemma när jag inte är däckad. Bara huvudvärk, grönt slem i näsa och hals, huvudet känns som en jättestor lollypopp (jag som annars har hattstorlek 54) och sover fram till 12, så att jobba borde ju funka..sådär... :-s
Ang avbetalning. Nej, har man inga pengar ska man inte köpa heller. Däremot har vi ofta gjort så att vi köpt tv, video och andra större grejer på avbetalning just för att få med oss sakerna från butiken och sen betalat alltihop när vi kommit hem direkt från sparkontot. Oftast får man ju en månad på sig då också utan att det kostar något.
Vi har några vänner som verkligen borde tänka lite... Bl a ett par där ena partnern pluggar under barnledigheten och den andra jobbar 140% för att de ska ha råd (de har flera barn). Och då köper de en sprillans ny bil... Vad är det för fel på begagnat?
Blivande fru L skrev 2009-02-05 14:39:24 följande:
Lapinette
men när tror de att mensen kommer igång igen då? Ska du bara avvakta? Låter ju skitknasigt!! Vem vill spilla sån tid i onödan? Fast å andra sidan, ska man kanske vila några månader efter ett X innan man blir gravid igen?? I så fall är det ju ÄNNU viktigare att systemet funkar som vanligt igen asap. Kram på dig!
Liten med Mindre skrev 2009-02-05 14:49:46 följande: