Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Nenne - man får bli tjock på ena eller andra sättet - om inte båda.

• Liten med Mindre

Skönt att ha kirrat glasögonen Telis! Jag har ju en operation bokad nästa vecka. *gulp* Om inte förkylningen eller annat sätter käppar i hjulet...

Izzie - hur går det med morgonträningen?

Kängu - jag använder mineralsmink med solskyddsfaktor, men någon form av kräm är nog bra till sommaren med. Bra att du påminde. Ska kolla på salongen.

Jag är dock en som inte gillar Vichy, efter att ha använt deras rengöring för känslig hud.

• Liten med Mindre

Kängu - jag gillar min rengöring, men jag vet förstås inte vad den heter eller om den finns att köpa annat än på "min" salong. Någonting Sensibel... försök googla på det och hitta rätt.

• Liten med Mindre

Funderar på det där vad man "ska" och "inte ska" när man vill blir gravid. Vet att jag veckorna när Mindre blev till och fäste inte åt sötsaker alls. Hur jag nu lyckades. Måste varit överskott sen påsken som jag levde på.

Nu är jag här igen - funderar på att försöka låta bli sött efter påsk för att ge immunförsvaret en chans (med mitt krassliga immunförsvar tar jag alla halmstrån) - vilket ju förstås sammanfaller med att vi ska försöka pricka ÄL. Intressant att se resultatet.

Hur som helst blir det inget testande förrän efter helgen på Södertuna.

• Liten med Mindre

Fast EA - immunförsvarsmässigt är jag i kass form (gäller väl min mage i allmänhet med, där väl det mesta av immunförsvaret huserar), så jag kanske behöver komma över en viss tröskel innan jag kan äta lite av varje.

Vill så gärna tro att något funkar. Men uppenbarligen är jag inte tillräckligt desperat eftersom jag alltid ger upp efter 2 veckor.

• Liten med Mindre

Cicci - men du är väl rätt kry i vanliga fall? OK i magen och så?

Jag känner mig säkert sjukare när jag väl blir sjuk, eftersom jag alltid tappar rösten och måste jaga cykelvikarie. Det blir en så stor grej av det då. Varje gång jag blir sjuk funderar jag på att sluta med instruerandet. Sen blir jag kry och fortsätter...

Sen väljer jag att skylla en del på jobbet med - trivs inte så bra, vilket påverkar allmän status. Sen är säkert 90% av mina kollegor småbarnsföräldrar med dagisbarn. Jag har inte hunnit bygga upp det immunförsvaret än.

• Liten med Mindre

AM , jag skulle nog låta det vara om inte sjukvården säger något annat. Kanske en lättutsmord fuktkräm ifall det stramar väldigt i sårkanterna.

• Liten med Mindre

Lyckas jag bli gravid snart igen ska jag nog hålla ut länge nog med instruerandet för att få ett års gravid/mammaledighet. Annars får jag nog sluta efter sommaren för att inte det här med förkylningar ska bli en sån jättegrej.

Lunch snart?? (byggjobbarlunch...)

• Liten med Mindre

BS - du får nog tyvärr ingen tid innan du vet hur det gått. Boka tider du, och blir det en bebis istället så får du avboka, och få råd med hur du klarar ryggen under graviditeten.

Våga vägra bära!

Krya på ryggen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare