Barnkarusellen snurrar vidare
Nu är första satsen med citronmaräng cupcakes i ugnen
Har suttit och gjort en 120 st blommor i sugarpaste som ska ovanpå alla cupcakesen sen, puhh säger jag bara
Nu är första satsen med citronmaräng cupcakes i ugnen
Har suttit och gjort en 120 st blommor i sugarpaste som ska ovanpå alla cupcakesen sen, puhh säger jag bara
Alltså jag blir inte klok på det här receptet, första omgången tog jag nog för lite mjöl för då badade de i smör, andra omgången vispade jag med elvisp och hade i rätt mängd av allting och då får kakorna ingen färg alls.......så nu har jag gett upp och ska sitta och tjura en stund och sen göra frostingen. Kakorna smakade ok iaf första omgången men fick sätta dem på hushållspapper så det kläggiga försvann, får se hur andra omgången smakar men de är nästan helt vita.......men klara i smeten....jaja vad är väl en bal på slottet
Klart det är fika Mrs B
Vänner-skumpa går alltid först kan ju inte chansa så där
På tal om att skumpa så är det dags att börja öva inför ÄL
Hur mås det Vickan???
*skickar över en citronmaräng muffins vars smak är helt ok men utseendet sådär*
men då skickar jag över en chokladmuffins med mangofrosting istället
Får ta hand om dig och skämma bort dig lite extra
Själv gör jag inget annat än fryser nu förtiden, spelar ingen roll hur mång lager jag har på mig. Jobbigt!
Nemas problemas har ätit alldeles för många själv så bjuder gärna
Inget att klaga på mer än att det fortfarande är för långt till helgen *fniss*
Ja man kanske skulle ägna sig åt sängen lite, klockan börjar bli mycket om man ska orka upp imorgon.
*hoppar upp ur soffan till sängen*
Godnatt!
Angående cupcakes så hittade jag receptet i en bok på svenska som jag köpte men tror att författaren är amerikansk egentligen så det skulle kunna förklara saken även om det stod att de skulle bli gyllenbruna, pahhh. Jag kommer bara att använda frostingen i det receptet och sen göra en godare muffins med ungefär samma smaker.
Mugglan-hur är det man brukar säga en olycka kommer sällan ensam
September-usch för magsjuka hoppas vi klarar oss men vi har gjort det hittentills
Liten-blev Mindre placerad i badkaret då?? Tänkte det är lättare att bara skölja av henne sen efter blåbärssoppan *fniss*