• Fru E

Barnkarusellen snurrar vidare

Arghhhh nu är jag trött på tårtan!!!!! Den blev jättebra innan jag skulle lägga på chokladtryfeffeln som täcke.......den vill inte stanna kvar utan rinner sakta sakta neråt så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra....tänkte dekorera kanterna med chokladstaket (choklad ringlad till staket) för att dölja skavankerna men kan ju inte lägga på dem förrän tårtan slutat att rinna. Så nu står tårtan i kylen så får jag se vad som händer

• Fru E

Liten-nä ingen bröllopstårta utan "vanlig" födelsedagstårta till en kollegas man. Men inget snyggt att ha med en tårta som rinner ju . Men får lösa det på något sätt ikväll när jag kommer hem från mötet.
    har inte dekorerat hela än utan la bara på några chokladstaket ifall de rinner ner...

• Fru E

Ja alltså får man önska vill jag ha en pojke först och en flicka sen så lilltjejen har någon som ser efter henne men som sagt ska det bli något först...

• Fru E

Muggles-Det tog ett tag för min tant att bli mer "tantlik" när jag slutade med pillerna. De två första månaderna var det mest brunt med lite rött i men sedan kom den igång igen

• Fru E

*Fniss*
    Tack för att ni engagerat er i tårtfrågan den blev faktiskt bra när den stått i kylen några timmar även om den är litet litet sned men tänkte förvilla det med garneringen som ska på ikväll. Det blir chokladgaller runt hela men har inte riktigt bestämt mig vad jag ska göra upptill förutom att skriva kollegans mans namn. Tänkte ev göra något snirkelmönster men får se...
    I tårtan är det mörk chokladmousse, jordgubbsmousse och vit chokladmousse alla gjorda från grunden

• Fru E

Äh så mycket sned är den inte, tror att jag märker det mest själv. Svårt att få den helt rak när man inte har något lock på den utan bara tryffeln.

Blir nog namnet spritsat i jordgubbsmousse och någon krusidull ovanpå. Chokladgallerna sticker upp lite på sidorna på tårtan så tror inte jag behöver ha någon kant runt

• Fru E

Mrs B-njaaeee M är lite bättre än jag fniss

Tårtan är kanske inte så "manlig" med namnet i jordgubbsmousse och rosa kant runtom men tyckte det var roligare än grädde

• Fru E

Mrs B-ja tyckte jag med men vi får ta det nästa gång ni är nere, då är gästrummet klart med

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare