Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Det är märkligt vad barn kan få oss att göra.

• Liten med Mindre

Puss tillbaka till smygläsaren Fru fruLlan.

(Visserligen var kanske pussen inte till mig, men jag är på hugget i veckan och suger åt mig ändå. )

Hoppas att allt är bra med magen och funderingarna.
    Kram!

• Liten med Mindre

Oj, cicci - molvärk kan ju verkligen vara det riktiga. Du får väl försöka ta det så lugnt det går, för liiiite till kan det väl få dröja. Du ska ju oxå hinna klappa magen o njuta lite till, även om det kanske blir fler gånger.

Ja, pytt satte verklig fart på dönickarna. Funderar om vi ska pröva makaroner, köttbullar o ketchup imorgon? Det låter ju också som en lågoddsare.

• Liten med Mindre

Cicci - jag vet inte om det är någon tröst, men Mindres gudmor fick föda i deras badrum, som är yttepyttelitet. Det gick uppenbarligen kalasbra. Barnmorskan "satt" i högtalartelefon på toalettlocket.

Från första onda värken till bebis var det väl 15-20 min. Fast då hade vattnet gått kvällen innan. De blev hemskickade från bb på kvällen med orden att det kan dröja ett bra tag än... Då hade de lämnat bort lilltjejen till en granne, så hon var tack och lov inte hemma morgonen efter.

• Liten med Mindre

Åhåhå - jag fick en till FruLlis-puss. Strålande fortsättning på en trött morgon.

Bra att du tar i så kanske Cicci lyssnar.

Tinga - härligt med matframgångar! Vila på dem ett tag och hämta andan.

koko - måste ju också säga att kollegans barn inte låter som en svältkatastrof. Men allt kan ju bero på hur barnet faktiskt mår av sitt ätande. Mindre är ju hur pigg som helst och sover fortfarande gott, samt att hon ser mer nätt ut än mager. Men det finns väl säkert barn som sover illa på mer mat än hon äter, och som är hängiga, kinkiga och faktiskt ser magra ut med. De kan ju behöva hjälp att äta mer eller annorlunda.

Vår lillskruttis har ju de senaste måltiderna med ok aptit ätit smör+falukorv resp köttbullar+smör+lite risgrynskaka. Rent smör i bit alltså. Men tycker hon det är gott så får hon det. Gissar att det inte varar över tonåren i alla fall.

Snörvel snuff och aj i näsan. Riktigt irriterande nu, att det går så långsamt. Men ikväll blir det till att fixa lite röj hemma. Inget som lite tandborstsex... Fast så långt har vi ju inte kommit än. Det har varit torka för länge för det.

Och - idag blir det även möte med chefen. Får se hur det går. Måste nog ladda lite...

• Liten med Mindre

Telis - härligt att maten smakade. Övermätt har jag aaaaaldrig varit...

Vissa ställen är faktiskt väldigt snåla med vinet. Och jag känner mig för snäll för att klaga - fast jag skulle vilja påpeka det. Eller - kanske påpekade jag det någon gång och fick lite mer. Det har nog hänt faktiskt.

Näsolja fungerar ju mest när näsan är för torr inuti. Just nu är den söndersnuten utanpå (trots att jag snortar vatten, visserligen utan salt). Smörjer med allt jag kommer över, läppgojs med jordgubbssmak nyss. Och faktiskt kände jag lite doft.

Snaily - skönt att maken ser möjligheten och inte problemet, eller låtsas i alla fall. Hoppas nya jobbet ger något!

• Liten med Mindre

Det kniviga blir ju att jag snyter mig så ofta att salvan åker av. Prövade nog inotyol vid förra förkylningen, men det är kanske dags igen. Synd att den luktar skunk.

• Liten med Mindre

Kängu - gräset o grönskan...

Vi vill ju gärna bo lantligt - men med närhet till allt och alla. Lycka till!

Min största chans att få maken att flytta närmre mina föräldrar (eller hans, fast helt inte), är att klämma i med tvillingar. Då är vi båda överens om att närhet till hjälp är ett krav.

Får se vad jag kan åstadkomma (fipplar med äggen)...

Fast å andra sidan kanske det är lugnare att hitta ett oemotstånligt hus till fantastiskt bra pris, och så en smula övertalning.

• Liten med Mindre

koko - det verkar inte vara någon visning planerad i så fall, endera är den förbi, eller så ligger det utanför våra prisgränser.

Säkerligen det senare. Du bor i en exklusiv kommun.

• Liten med Mindre

koko - liite dyrt för oss. Vi var för veliga för att köpa för 5 år sen tyvärr...

Fönster - använder fönstersprej som löddras ut med blöt svamp. Skrapar av (och snyter skrapan med torky-papper mellan varje gång). Torkar torrt i hörnen och putsar bort ev ränder med mer torky-papper (luddar inte). Det blev rätt ok. Använde tidningspapper någon gång och det blev gräsligt.

Vi har tyvärr också massor med rutor - 3 glas som går att öppna mellan varje. Och givetvis trillar det ner skit mellan rutorna, så även om de inte är smutsiga måste skruvdragaren fram för att öppna dem. Maken har sina två rum kvar...

Mötet med chefen - han förstår att de behöver snacka ihop sig, han o produktägarna, och att några till projekt behövs för endast manualer. Men i övrigt har jag inte mer att göra. Det känns i alla fall lite bättre att ha lyft frågan till någon annans bord (ansvaret för den i alla fall).

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare