Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Tvättar bara en gång per år - högst! (Vill inte ge någon ångest...)

• Liten med Mindre

EA, har du tvättat av skrapan ordentligt sen du tvättade senast?

Löddra upp lagom med medel på fönstret - så att det blir bubbligt men inte lödder. Skrapa hyfsat snabbt och inte för hårt. Sluta innan du är ända nere, överlappa de vertikala skrapen med några centimeter, och tag det nedersta med ett drag tvärs över istället. Torka skrapan lätt mellan varje drag. Putsa bort ev ränder med papper.

Fast - för mig blev det alltid ränder förut, och nu inte så mycket. Så jag vet inte riktigt vad som är rätt.

• Liten med Mindre

Japp - man får vara snabb EA, framför allt om solen ligger på eller om det fläktar.

• Liten med Mindre

Fredag - hoppas maken kokar ihop, eller tänker ut, nåt smaskigt till middag. Får nog hoppas på vin först imorgon när det blir gäster. Eller så tjuvöppnar jag en flaska, och häller på karaff imorgon.

Måste ju tömma förrådet nu - tänk om det skulle ta snabbt?? En av flaskorna vi lagrat några år smakade sunkigt. Men maken var påstridig och tog den till systemet, och vips fick vi en massa pengar insatta på kontot. Den hade visst gått upp någon 100-lapp i pris sen vi fick den.

• Liten med Mindre

Piggis - vad skönt med hus nu på vårkanten!

Vin vore gott, men kanske lite slöseri när jag inte känner så mycket smak. Eller så rennsar det bra? Kanske skulle hälla lite ur spritförrådet i näsan också - för att skölja ur ordentligt??

Pratade precis med vårdguiden - så länge jag känner mig gradvis bättre är det ingen fara med snuva o färgen på det - så jag fortsätter väl krya på mig i maklig takt. Fast hon tyckte jag skulle byta tillbaka till att skölja näsan med saltvatten istället för vanligt vatten. Poäng till AM igen!

• Liten med Mindre

Har jag redan nämnt att maken också tänkte baka pizza ikväll?

Fredagsfikat avklarat - förvånansvärt god köpe-kladdkaka med grädde.

• Liten med Mindre

BS - krya på lill-Iris. Jag var en sån som hade vattkoppor precis överallt, och blev tydligen helt apatisk enligt mamsen. Vet inte vad hon gjorde för att lätta på det hela dock. Syrran fick 3 prickar på magen. Orättvist!

Snaily - vilken snigelseg cykel! Hoppas att läkarna gemensamt kan komma på nåt för att pigga på den.

Lappis - välkommen hem! Bubbelfrossa låter smarrigt.

På förkylningsfronten inget nytt, nästan. Liiite bättre är jag nog, har sovit middag varje dag i helgen. Underlättas ju av att Mindre åter är sjuk med hög feber och aptitlöshet. Så hon sov långlurar med. Undrar vad hon drabbats av denna gång. Småknottrig på bålen, hög feber och ingen aptit. Gissning någon?

Tvingade mig själv att gå till gymmet i morse och lyfta lite skrot - får väl träna ut förkylningen. Resultat: lyckades efter 3 månader glömma lösenordet till datorn på jobbet och blev utlåst. Tror hjärnan blev av med för många kolhydrater. Måste nog leta upp en macka och fylla på nu.

AM - är bebben kvar i magen?

Cicci - hur mås det?

Vickan - har allt gått bra? Kram!

• Liten med Mindre

Muggles - pigga på dig!

Nenne - japp, jag är hyfsat förkyld fortfarande (normalförkyld nu skulle jag säga), och Mindre har nåt i kroppen. Fast liiite lägre temp idag. Funderar på om vi borde flytta ut på landet i ett dragigt hus och skippa allt vad öppna förskolan och plask o lek heter.

Härligt med skidåkning. Jag gillar inte heller slaskhögarna som blir i slutet på dagen, nypistat är bäst för mina skrangliga skid-ben. Slaskiga högar lämpar sig bättre för pulkaåkning. Med bra gore-tex kläder på förstås.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare