Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen snurrar vidare

hahaha första gången jag skulle träffa läkaren som gjorde inseminationerna så blev jag nästan besviken att han inte undersökte mig då, jag som hade tvättat och ansat så fint.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-13 09:49:31 följande:
    Förstår känslan i att tappa bort sig mitt i den här cirkusen. Det är en av anledningarna till varför jag trots min ålder tagit en del längre break mellan IVF'erna. För att försöka hitta tillbaka till andra ljusglimtar i livet och inte enbart se det som ett jagande efter barn. Sen det där med vad som väl händer när man väl har fått barn, de tankarna förstår jag. Jag är medveten om att det inte blir guld och gröna skogar. Att det tär på förhållandet och visst är jag rädd att det kanske skulle innebära kaos, gräl och enbart kännas jobbigt. Det är därför jag ibland undrar varför vi kämpar som vi gör? Vi har det så himla bra idag.
    PRECIS så! TÄnk om man liksom ångrar sig efteråt och känner vad jäkla dumt att vi förstörde flera år när vi kunde ha tagit tillvara bättre på tiden. Men, eftersom man inte vet vad som väntar så... tänker man inte på att det kommer ett litet liv, ett barn, som man kommer att älska högt . nu känns det som man kämpar efter något ... abstrakt. Som om jag fått dille på att få tag på en ytterst sällsynt art av ödla som alla säger är så värdefull och speciell och river land och rike upp för att hitta just den ödlan och sen när den kommer så är den mycket fulare i verkligheten och äter upp soffan, maken och ena väggen i köket och eftersom man inte känner nämnvärt för den (som man förmodligen kommer göra för ett barn) - skjuter den med hagelbrakarn för att bli av med kräket.
  • nennesjuttioåtta

AM

Suuuperfin hall!!
    Ja det är klart man kan längta bort från den tillvaron man är i, och det är ju faktiskt alltid bara det rosenskimrande man tänker på om man längtar till "andra sidan". Som om man alltid skulle sitta med ett glas chardonnay på en terass i Paris i pausen mellan älskog och sanslös shopping, bara för att man inte har barn. Eller bara rullar runt i slow-motion på en Fatboy och skrattar hela familjen med fina barn utan snor och happy family, ljuset flödar in genom de putsade rutorna och ut genom våra hjärtan...

• nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2009-03-13 10:03:58 följande:

Nenne: mitt i eleändet: Du uttrycker dig som en gudinna. Tänk om du kunde skriva en bok om jakten-på-barn-tiden?
    Haha tack! Det skulle bli en väldigt tunn bok med ett enda ord. Fuck!
  • nennesjuttioåtta

Precis. Antingen är det en uppmaning (tips), hur man gör, eller hur det känns när det inte funkar...

• nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2009-03-13 10:14:36 följande:

Och faktiskt: det man kan ägna sig hämningslöst åt innan det har funkat ...! Till skillnad från oss stackars småbarnsföräldrar som får krypa på medan barnaskaran ligger brevid i dubbelsängen. Inte så sexigt.
    då kanske inte heller Suck funkar?
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-13 10:16:35 följande:
    nenne - vi kanske ska skita i våra försök och lägga pengarna på skumpa istället. Den där läkaren som sa det var kanske inte så dum!
    JAAAAA!!! Fuck it! *popp*

weeeeehh igiihihihih ååh vad härligt det är när man blir så där pillrig i knänaaaaaahh!
  • nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2009-03-13 10:21:28 följande:

Jo - det är lättare att göra diskret ...
    ooooooh ja det är klart. Men man vill ju inte höra när man står i kassan på ICA: Mamma, varför hade du pappas snopp i din mun igår?
  • nennesjuttioåtta

hahahaha

Oooh jag har läst boken, var filmen bra?!?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare