• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Muggles: nu har jag hittat den bästa hittills (tycker jag):
    www.living.se/sortiment/ovrigt.html

scrolla ner till Förvaringspall Nabucko (finns i brunt och svart)

Om man vill lägga mer pengar och har mer plats för en förvaringsmöbel till hallen så har Svenssons i Lammhult fina:
    www.svenssons.se/mobler/1045-bankar_och_pallar/181-bank_byra_6/374-oljad_ek_svart_skinn.aspx

www.svenssons.se/mobler/1045-bankar_och_pallar/875-enok_forvaringsbank/2107-svartlack_med_gratt_farskinn.aspx

Nu går jag nog vidare i livet ...

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-04-06 20:11:11 följande:

AM-är du lika bra på att felsöka varför det inte gick att spritsa min enormt goda frosting i helgen Vickan-vad är det som upptar dina tankar mest?
    EA: Utmana mig inte - jag är patologiskt problemlösande ...! (för att lösa frostingmysteriet måste jag dock veta vad som ingick i frostingen och vad problemet var, blev den t ex för hård eller lös ...? Se där jag kan inte låta bli!)
  • fru AM

Muggles: annars har vi ju några skånetöser i tråden som kanske kan sätta en sittpuff på tåget norrut?

Tror säkert Living kan tänka sig att skicka en med posten också.

Idag ska vi chansa på att pytsa in Livia på dagis - håller tummarna för att det varken var förkylning eller allergi. Hon är helt symptomfri nu.

• fru AM

Koko: skönt att allt såg bra ut för dig och bebisen!
    Helt otroligt med vattenmätarmannen ... och när man har bråttom och vill att de ska dyka upp kommer de hasandes 09.28!

• fru AM

EA: har alltid undrat om det där med kondenserad mjölk ... Är det osötad eller sötad som du sjuder? (i stängd burk eller hur)

Liten: Solglasögon har vi aldrig testat på Livia. Vi har förlitat oss på solhattar med stora brätten istället. Men jag tror att babyaffärer som t ex Babyland och Babyproffsen har bra grejor (med resårband runt nacken) Solkräm: köp INTE Bamsesolkräm bara - den har fått jättedåliga testresultat. Jag brukar använda min egen solkräm på Livia (köper Vichys solkräm för ansiktet spf 30 och spf 50 på apoteket). (Jag försöker heltenkelt undvika att sola ansiktet nuförtiden - och framöver ska jag definitivt akta mig - har fått graviditets-giraff-fläckar på kinderna, på överläppen och i pannan ...)

• fru AM

Pratar ni om folk inom sjukvården nu, Telis & Lappis eller är det gamla synder som diskuteras?

• fru AM

Men Lappis det är ett STORT misstag att inte ha tagit betalt!

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-04-07 16:58:18 följande:
    Ja, inte är man känd för att vara klok ... fast komiskt nog så fyllde en fd chef i den egenskapen när jag skulle få lite utvärderingar till IHM. Klok??!!! Han glömde nog INTE framför.
    Fast han visste nog inte att du hoppat omkring i Vasaparken i många år och blottat muttan UTAN att ta betalt ...

EA: funderar mycket på din frosting ...

Ore: gillar hon inte att prata i telefon så kanske hon är sen med att svara på mail också .. och så måste hon nog samla sig lite! Bra att du mailade i alla fall!
  • fru AM

Kängu: Solkräm för ansiktet: Vichy som säljs på apoteket har jättebra solkräm tycker jag. Ger ett matt resultat och täpper inte till porerna på något sätt.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare