Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Mina trädgårdstomtar har stoppats i källaren iväntan på trädgård med lämpligt buskage att gömma dem i. Så nåååågon annan stans kan man stoppa dem - dock inte vad ni tänkte på hehehehe .

Två kompisar var så omtänksamma när jag fyllde 30 - trädgårdstomtar måste hon ha! Tack...

• Liten med Mindre

MrsB - jobbigt läge. Mindre gillar mango, sån där från frysdisken. Och bitar av falukorv. Alltid slinker någon bit ner. Dricka är det sämre med.

Hoppas att ni får sova middag idag i alla fall.

• Liten med Mindre

MrsB - jag har bestämt mig att göra operationen - men vilken tid jag än väljer så blir det annat som krånglar till det.

Var det operation mot närsynthet? Lasik eller annat? Nöjd kund? Hur har återhämtningen gått?

• Liten med Mindre

Grönt sovrum här med.

Ja, undrar hur det gick för Frejis med fvp-samtal och BM-byte?

• Liten med Mindre

mrsB - då var det den varianten jag inte ska göra. Maken har gjort en av varje, så jag har en referens.

• Liten med Mindre

koko - gissar att man kan tömma plånboken på ett helt nytt sätt.

MSW - kan säkert vara tänder. Mindre visade i och för sig inga tecken alls vid de första tänderna. Men nu undrar jag om det inte är lite extra kinkigt och konstigt pga hörntänder.

• Liten med Mindre

msw igen - vår örontermometer verkar generellt visa 1 grad lägre än rump-varianten. Har ni den erfarenheten med?

• Liten med Mindre

EA - tänk den som fick vara stödfunktion och inte piska. Han har sämre karaktär än mig - hur bra blir det på en skala? Jag har i alla fall intresse av att läsa på om bra mat vilket inspirerar lite.

Tag annars en rejäl chokladglass. Jag prövade en av Magnums nya chokladglassar - nästan mer efterrätt än glass - om du vill ha något mastigt.

• Liten med Mindre

Snaily - grattis till förmodad tillökning. Är det inte ovanligt med bara en valp?

FruLlis- en till som har lite på jobbet. Urtrist för dagarna går så låååååångsaaaaaaamt. Längtar bara efter goda mackor och godis för att pigga upp timmarna.

Och - dagens nyhet - jag är blåblodig! Vääääldigt ljust blå, men ändå. Pappas syssling delade med sig av släktforskningsresultat, och vi är släkt med Gustav Vasa och i längden Karl den Store. Den du!

Maken o jag har dessutom kommit överens om att fixa till mysfaktorn hemma, med de förutsättningar vi har, istället för att hoppas på att hitta ett hus snart. Hoppas väl på att när vi väl är nöjda med resultatet så dyker drömhuset upp.

• Liten med Mindre

EA - frukost är en säker humörhöjare! Har just smaskat en god valnötsfranska med smör, second breakfast...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare