• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Den långa - 2-3 veckors spray (har för mig att det är 3 veckor i Falun) och sedan sprutor i 10-12 dagar.

Hemokromatos, vad är det?

Min akupunktör pratade om att jag troligen har leverchi, problem med energin för levern. En av anledningarna till hennes teori är min utomkveds då min kropp inte riktigt visste vad den ville, behålla eller kassera? Jag har ju bara varit där 3 ggr varav 2 hade jag utomkveds så hon "känner" inte mig riktigt än. Örterna jag fick med mig igår ska tas i 12 dagar och ska ge mig energi och bygg upp mitt blodflöde igen. Ska inte dit förrän om 2 veckor.

• Lapinette

Har varit dålig på att ta vitaminer på sistone men ska nog ta mig en tur till hälsokosten i nästa vecka och göra ett nytt ryck.

Jag sa även till min akup att min förra akup gav mig restrektioner gällande mat etc. och jag frågade om inte hon skulle göra detsamma (idiot... så bra så länge jag slipper). Hon svarade att hon ger restrektioner om hon ser att det behövs men rent generellt är det bra att äta varm mat, grytor och soppor under vintern samt protein till frukost. Jag som är helt bakom flötet och aldrig minns vad protein, kolhydrater etc är frågade självfallet och insåg då att våra ägg och bacon inte är helt fel. Talade om att vi ibland äter gröt vilket hon sa var bra, varmt men att jag då även skulle få i mig protein genom ett ägg.

• Lapinette

Vad mer ... jo hon hade noterat sen tidigare möten att jag jämnt är hungrig och undrade då varför jag inte var större. Mumlade då fram att jag gillar att röra på mig (orolig för ett nytt träningsförbud). Hon frågade hur mycket jag tränade och jag sa bara max 3 ggr i veckan numera ... ingen kommentar, inget förbud ... än så länge. *SUCK*

• Lapinette

Sorry, en massa akupunktur och egoinlägg från kaninen denna morgon.

• Lapinette

nenne - det där hemokro... lät inte alls trevligt! Hoppas innerligt att det inte är det du har.

Man börjar spraya 3 veckor efter mens (om jag inte minns helt fel).

Enligt min akup står örterna för 70 % och akupunkturen för 30 %. Så jag dricker denna ädla svarta dryck och ler mot maken ... som tycker det luktade skog i lägenheten igår (tro på fasen då det är en massa bark jag kokar). Fick 3 påsar à 3 dagar och så en 3-dagars menspåse . Den var faktiskt lite "rödare" än dem andra!

• Lapinette

AM - det är aldrig försent att skola om sig. Önskar att jag visste vad jag ska bli när jag blir stor (större... störst!!)

Vissa säger att man inte ska dricka grönt te när man försöker att bli gravid. Jag har därför kört den ursäkten här på jobbet när de köpte grönt istället för svart. Kan dricka grönt och absolut äkta varan till japansk mat men föredrar svart eller rött.

• Lapinette

AM - äter gröt då min fd akup rådde det till maken. Tror det blir svårt att byta ut den mot något ändå nyttigare då det redan är lite halvproblem med havregrynsgröt .. han muttrar när den står på bordet. Maken äter gröt eller ska vi säga han äter äppelmos med gröt.

• Lapinette

AM - kanske men det får inte vara för komplicerat. Just nu är det lite vatten, havrgryn, russin och så in i micron i 4 min. Super! och enklare och snabbare än ägg och bacon som vi äter övriga mornar.

• Lapinette

AM - vad gulligt! Kanske ett försök när påsen med havregryn är slut.

• Lapinette

Viskar tillbaka - det sköna med gröten är jag inte behöver använda kastrulle (slipper kladdig disk) utan kör den i micron .

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare