• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Drömmer mig tillbaka till när jag var ung och jobbade på bank. Min chef tog ofta med sig hembakt bröd (gjord i bakmaskin) på våra måndagsmöten ... mmmm fortfarande varmt med knaprigt goda kanter.

• Lapinette

AM - han bakade också över natten och eftersom det var min chef och vi inte var tillsammans så slapp jag "kletet".

• Lapinette

Hmmm... sitter här och gör tråksaker och tycker att klockan går jäkligt sakta .

• Lapinette

Ostkaka ... mums!!!

Kokisen - har faktiskt inte en aning om vad vi ska äta ikväll då en gammal dansarkompis har bjudit oss på middag . Det lär bli diskussioner på hög nivå och mycket vin ... om jag känner den damen rätt och så fullt ös då det är 3 barn i den familjen mellan 6-10 år.

• Lapinette

Igår åt jag kyckling med en sötsås och så något som såg ut som långa, smala och vita ostbågar!!! Helknasigt! De låg i en stor boll och var omöjliga att äta och fick man loss (med fingrarna) några så smakade de typ "luft". Var med singelkompisarna på East ... och gick sen vidare till Sturehof.

I förgår åt jag moules marines på Musslan med maken. Vi tar gärna något på vägen hem efter våra träningspass ... som normalt brukar ligga på fredagar alt. lördagar (fast då blir det lunch istället).

Kom på att jag inte har lagat mat sen i måndags ... !

• Lapinette

Som sagt ... var duktig som inte ens drack 1/3 av glaset vin på Sturehof och gick hem i rimlig tid och kokade örter istället. Kompisarna undrade hur jag mådde !

• Lapinette

Trist med huvudvärk!

Ja, det känns som det var länge sen vi var bortbjudna. Har däremot haft middagar från och till hemma hos oss under hela vintern.... väntar nu på payback time .

• Lapinette

Varm ostkaka med färska jordgubbar, hallon och blåbar och så grädde ... mmm...

Undrar vad vi får för gott att äta ikväll ...börjar bli hungrig.

• Lapinette

Vi åt burritos i förra veckan. Makens specialitet är mexikansk och så quiche Lorraine.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare