Barnkarusellen snurrar vidare
EA
Blir pulkabacken imorgon, inte idag, men du kanske inte är här då heller????
Ja, det är verkligen skönt att se Malte frisk för en gång skull.
EA
Blir pulkabacken imorgon, inte idag, men du kanske inte är här då heller????
Ja, det är verkligen skönt att se Malte frisk för en gång skull.
EA
Synd!!!
Godmorgon!!!
Idag vankas det pulkaåkning, fast i eftermiddag, men det ser vi fram emot.
Försöker få Malte till att sova nu så man kan plocka undan lite innan lunch och sen bär det ut.
Fick en massa nysnö igår och i natt så backen borde vara ok idag.
Det gick bra med dietisten igår. Hon var väldigt trevlig och lätt att prata med. Det var en gruppinformation så man träffade några andra familjer med samma problem och det var kul. Faktiskt ett par från byn.
(storasyster leker mycket med Max och lillebror går på en annan avdelning).
Har nu en massa broschyrer att läsa igenom och sen skriva en handlingslista enbart till Malte.
Ska sen ha ett telefonmöte med dietisten om några veckor för att diskutera vidare hur mycket Malte ska äta varje dag.
Idag står det att jag får äta lite glass med kolasås, så nu funderar jag på om jag ska göra det eller ej. Har faktiskt börjat få bort mitt sötsug.......
EA
Ska till Helsingborg på söndag för shopping.....
AM
Skönt att du har fått lite olika alternativ nu inför förlossningen och att det känns ok.
Liten
Alla är så välkomna hit ca 13 för då går vi till backen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tjohoo.............
Märks det att jag försöker vara positiv och glad idag?????
För egentligen är det ingen rolig dag idag eftersom det är 2 år sedan mitt mf och det var denna dagen jag födde vår son.
Nenne
Tack! Ska nog ta en sväng till kyrkogården idag och tända ett ljus.
September
Tack!
Solen skiner dock inte idag men snö har vi allt.
Hej hej
Nu är vi åter från pulkabacken och har fått i oss lite mellis. Malte sover och jag och Max slappar.
Det blev 75 min i backen och 15 min skottning.
Det får bli motionen för idag!
Skönt var det iaf och svettig är jag!!!
Försöker tänka positivt idag och pussar/kramar pojkarna extra mycket......
Hade inget ljus till kyrkogården hemma så vi får tända ett här hemma idag och sen får jag åka dit imorgon istället.
Har lite kort att titta på iaf.
EA
Shopping blir det förhoppningsvis på söndag men jag vet inte om vi kan/hinner köra inom er denna gång. Ska ha släp med oss också. Men vad sägs om en lunch i veckan??????
MWS
Japp, det blir Väla och IKEA. Perfekt!!!!!
Maken har match i Växjö på lördag och är ledig på söndag.
BS
Ojdå, det var ju mycket på en gång och inget roligt alls.
Hoppas att det löser sig framöver!
Skickar många kramar till dig!
Max har ju alltid varit stor för sin ålder, hans vikt och längkurvor följer varandra perfekt dock, men ingen har sagt något mer till oss.
Trist att du inte har gått ner, men jag vet hur det är.
Ska väga mig igen på måndag och hoppas verkligen att det går neråt. Vet att jag inte har så mycket motion just nu, men det kommer det också.
Har förresten Iris någon aktivitet utanför dagis?????
Max har både gympa och simning och det hjälper bra mot hans rastlöshet.
Måste säga att jag är väldigt nöjd med ViktKlubben och recepten jag får. Är väldigt kräsen så jag plockar bort vissa saker (men lägger aldrig till) och gillar jag inte receptet jag fått letar jag upp ett annat med samma kalorier.
Gör även maten barnvänlig så resten av familjen kan äta den och KAN INTE PÅSTÅ ATT MATEN ÄR TRÅKIG.
Har fått väldigt många GODA recept denna veckan.
Sötsuget har minskat otroligt mycket och det är jag mest stolt över. Förra lördagen åt jag en kanelbulle, det är allt jag har fuskat med.
Jag är mätt efter det jag har ätit.
EA
Kollade kalendern precis och det kan bli körigt nästa vecka för måndag är den enda dagen jag inte har något bokat.
Kan ev på torsdag beroende på om min kompis avbokar eller ej.
(Hon är timanställd så man vet inte).
Har annars bvc 9.30 och är sen ledig tills 14 då jag hämtar Max.
Hej hej
Nyss hemkommen från stan men det blev bara en snabbrunda tyvärr för maken är nu på väg till Växjö. Men vi hann iaf med att boka en resa till hösten!!!!!
Fanns inte många resor kvar och det kändes lite skumt eftersom vi inte ska resa förrän i november......
Har lyckats få med oss mina föräldrar denna gång och det ska bli skönt med lite avlastning och kul med vuxensällskap.
Men mamma höll på att svimma över priset.
De åker alltid på restresor annars så hon tyckte det blev dyrt, men maken och jag tyckte det blev billigt, om man nu jämför med vår resa i november 08.
Nu väntar pulkabacken igen och med mina föräldrar denna gång. Lyckades övertala dem igen........
Tyvärr har det börjat töa lite så vi får väl se hur det går....
Motion idag: Skottning i morse och bus med maken.
Trevlig helg!!!!!!!
EA
Det blir en vecka på Fuertoventura i november och det ser vi fram emot.
Vi har fastnat för att åka i november. Då kan vi rödhåriga vara ute i solen hela dagen utan att bränna sig.
Och så får man lite energi inför julen och alla kalas som vi har.
Pulkaåkningen blev verkligen lyckad.
Har aldrig sett mormor så rädd som när hon åkte ner med Max.
Annars varvade jag och morfar med att åka med Max och sen fick Malte åka lite också.
Nu har jag även hunnit med att städa av golven, och säger som Tinga att det är så skönt när man väl är klar.