• Frejis

Barnkarusellen snurrar vidare

A M - Stor styrkeram!

Muggles - professorn heter Berit Ås och kommer från Norge. Har även sett en film som visar hur härskartekniker kan se ut i verkligheten.

Cicci - jag hoppas verkligen att det löser sig för er på ett eller annat sätt. Min erfarenhet är att nästan allt blir så mycket svårare när man har olika bakgrund och personligheter. På något sätt blir det att man inte talar "samma" språk, bråkar annorlunda, etc. Det skulle kanske vara bra att få hjälp utifrån, någon som är riktigt proffsig och vet vad hon/han gör, ställer de rätta frågorna och får att tänka till. Kram!

Och du har helt rätt att jobba kan man göra resten av livet medan barn får man bara när man kan

Kängu - hm, å andra sidan "sparar" man det roliga till senare. Trösttanke, jag vet...

• Frejis

EA - jasså det tror jag inte. Möjligen om du tänker på barnalstringsprocessen, men jag kan inte påstå att tandborssex var så... hm, givande

Kängu - det tror jag däremot stämmer eftersom man kan vara mammaledig allt mellan 3 månader till 3 år hinner nog söka många jobb under tid och har man tur att få barn nummer två och tre så vips är man pensionär. Framtiden utstakad!
    *mutter, måste bara övertala maken att ta en tjänst utomlands, typ New York, London eller Paris skulle inte vara så fel *

• Frejis

EA - det bästa är ju att man faktiskt kan göra båda

• Frejis

Tack för den trevliga brunchen i söndags!

Sweet - grattis till tillökningen, men synd att dottern är sjuk. Hoppas att hon kryar på sig snart.

MSW - skickar en krya-på-dig-kram!

En fråga - har någon av er tagit Postafen för att lindra illamåendet? Funderar på att gå till apoteket och skaffa det eftersom jag nu mår illa nästan hela tiden och det verkar inte avta. Blä, inget kul att känna sig åksjuk jämt oavsett om man äter eller inte äter och det av de mest konstiga sakerna, typ bara tanken på den kyckling som maken grillade häromdagen eller lukten av rökt korv. Urk...

• Frejis

Piggis - vill också gärna se huset.

Muggles - skoj att ni nu börjar försöka med nr 2. Håller tummarna redan nu!

Brudsommar - jag tror stenhårt på att försöka hitta ÄL med hjälp av ÄL-test även om det kan kännas lite dyrt och lite motigt. Jobbigt att inte veta när det inträffar. Kram!

Mrs_B - du verkar kämpa på duktigt med vikten, hoppas att vågen snart visar resultat.

• Frejis

Tack för alla råd angående Postafen och Seabands! När det gäller de sistnämnda är jag lite skeptiskt fast det kan säkert fungera. Köpte Postafen när jag ändå var på stan ifall illamåendet förvärras. Den har ju trötthet som biverkning och då känns det som att välja mellan pest och kolera för att trött är jag ändå

Några apelsiner och ett äpple senare känns det ok. Kan hålla med dig Muggles att det är bra att ha symptom med tillägg att det är bra med lagom många och starka symptom. Lagom är bäst eller?

• Frejis

Lappis - hoppas att du får en riktigt underbar resa till Barcelona och att våren verkligen är där!

Superspännande med Nennes BIM! Ni vet vad jag hoppas på...

• Frejis

Hm hur kommer det sig att alla tankar försvinner så fort jag loggar in? När jag smygläser har jag hur mycket som helst att kommentera, men sedan är det bara borta. *kliar mig i pannan*

Illamåendet... japp, jag har väl inget annat val än att vänta och se och äta under tiden fruktkorgen har aldrig varit så välfylld som nu.

A M - hoppas att det går bra hos kejsarsnittsdoktorn. Nyfiken att höra hur det gick.

BH... hm, används typ på sommaren och vid andra tillfällen på vintern, när den krävs för att få liiite form tycker annars att den känns obekväm *noll vuxenpoäng mao*

Kram till Muggles, det låter inte som världens roligaste helg!

Nu ska jag ivag och göra lite nytta till uppsatsen. Gäsp!

• Frejis

A M: oj, vilken nördig doktor du har träffat! Men det är ju bra att han fortfarande klarar av att visa empati när patienten börjar gråta Det är ju bra att ni har två alternativ att välja på och han har ju på ett sätt uppnått sitt syfte, d v s fått er på det "vaginala spåret". Knepigt val, tycker jag.

Jag vill också luncha med er nästa vecka.

Har fått tid för ultraljud nästa torsdag på City Gyn (samma ställe som Koko var på). Vet inte om jag egentligen vill se något, strutstekniken känns bra för tillfället. Men jag ska dit ändå.

Salta kex har jag faktiskt inte prövat. Illamåendet lindras för tillfället bäst av apelsiner och sötsura hårda äpplen. Avokado och kiwi väntar på sin tur

• Frejis

Telis & A M - tisdag passar bra för min del. Helst efter kl 12 (har en föreläsning mellan 9.00 och 11.45), men jag har ingenting emot att gå tidigare heller.

EA - jag känner mig nog rätt bekväm i att inte veta hur det ser ut där inne just nu, dvs jag måste vara nöjd med sakernas tillstånd just nu (konstigt, jag som aldrig brukar vara nöjd Sedan vill jag så klart att allting är som det ska vara, men det vet jag egentligen inte förrän på torsdag.

A M - inspirerad av dig tuggar jag just nu på Breton Sesame som jag hittade i skafferiet. Gott! (de fanns som nyhet på Daglivs för sådär en månad sedan)

Muggles - *måste kolla graviditetsuträkningen* vecka 7 enligt Familjeliv.

Sweet - har nu kollat på din hemsida, vilken söt kattunge!

Nenne -

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare