Barnkarusellen snurrar vidare
varVet alltså...
varVet alltså...
Tack, EA!
Fattade lite som att Nenne kan ses på lördagen, så då natra jag att det blir dejt båda dagarna för de som kan?
Kängu - jaaaa! Kan du gå på visningen & prata om hur fantastiskt fin lgh är också??! Skojade med en kompis om just detta igår, att han skulle gå på visningen & ooooh:a & aaaaah:a en massa
Herregud var ineffektiv jag är på jobbet idag Jag får skärpa mig...
Hej så länge! Nu loggar jag av, annars kommer jag inte härifrån
AM (& alla andra), jag är patetisk, har jag precis insett (iofs inget nytt egentligen) - satt & kollade på YouTube-klippet & vips så kikade en tår fram ism när Victoria pratade
Blivande - kul med språkförbistringen ang semlor! Här i Götet pratar folk om munkar i betydelsen kokosbollar/mumsmums. Tog ett tag innan jag fattade detta när jag hade flyttat hit!
Mindes precis att när jag växte upp, så sa vi alltid fastlagsbulle & inte semla. Men sen när jag levt "i förskingringen" i så många år, då har jag gått över till semla helt, insåg jag just! Mannen min ringde för en stund sen - han hade köpt semlor när han var ute med Amanda idag! Yummie! Har ätit en semla innan i år, så detta blir den andra. Ganska lagom så.
Herregud, ni hann ju skriva en hel hög inlägg medans jag knåpade ihop mitt & efter att ha läst era kommentarer, så känns min tår i ögonvrån ÄNNU mer PATETISK Håller fullständigt med att det var uppstyltat som tusan, men det är väl så det blir i sådana här sammanhang, krock mellan nutid & dåtid.
Det jag fastande för var väl de där lite mer mänskliga sakerna/blickarna som glimtade fram ett par ggr under klippet. Jaja, lättrörd är bara förnamnet. Hur ska det då gå när de de facto ska gifta sig??? Eller det kanske räcker med att kolla presskonferensen idag för min del Halleluja!
Haha, Ore - jag tänkte precis samma sak - varför fick Daniel inget eget landskap, Västergötland är ju redan taget
På tal om patetisk - det räcker med att Carolina Klüft eller Sanna Kallur springer & vinner för att tårarna ska börja rulla...
Blivande Frugan, missade att kommentera det tråkiga beskedet innan, kan bara hålla med övriga här. Trist besked, men gott att få veta & ha ngt att förhålla sig till, så kan ni ta nästa steg för att komma närmare ett barn.
Lappis - grattis till att hcg-värdet gått ner!
Liten - jag räcker upp en hand Dvs jag har jobbat flitigt hela dagen! Har suttit & testat en eLearning som ska vara up & running nästa vecka, började strax efter åtta i morse, tog en snabblunch innan vi fortsatte & nu är jag HELT slut... och nu ska leverantören hem & fortsätta jobba & göra/fixa till alla våra ändringar/kommentarer - jag är INTE avis på honom/dem
Liten igen - jag vill också se bilden!!!
Tinga - vilken kämpig natt Hoppas att den inte upprepas inom en snar framtid!
Klart att ni ska svänga förbi oss i vårt hus när ni är uppe, vore jättekul! Vi får nycklarna om ca en månad & sen går flyttlasset en dryg vecka efter det. Inte alls långt kvar!!
Muggles - angående Dagens Gåta - du är delvis på rätt spår! Tänkte just att du skulle gissa på L&L. Det är inte de, men däremot känner jag M via L. Festen på Tjörn som jag nämnde, den var L's & det var då jag lärde känna M. Hennes M2B heter J. Kan du gissa nu?
Nennelainen Helvetesjävlaskitpottsorkärthjärnaslembuk - nu kom jag att tänka på svordomsvisan igen Den passar bra idag!
Oms - vad är Reggi emilia för ngt?
Liten, Telis med flera - här är en till som funderat över ögonoperation i en herrans massa år, men som inte kommer till skott/vågar riktigt. Jag är ju fruktansvärt närsynt (a´la mullvad, var det Telis eller Lappis som myntade det uttrycket för ngt år sen?!) & då har jag förstått det som att de kanske inte kan fixa till det helt & hållet. Då känner jag att det lika gärna kan vara - kan de inte fixa det 100% så att jag blir av med närsyntheten & fortfarande måste ha glasögon/linser i vissa lägen, då kan det kvitta. Eller säg att jag gör det nu, men om några år börjar den där åldersgrejen dyka upp ang synen, då är jag ju tillbaka på ruta ett igen ändå. Så nu tror jag faktist att jag nog har bestämt mig för att skippa det & lägga de pengarna på annat.
Ngt annat skulle till exempel vara ett par nya glasögon... Liten, jag har också brillor som är typ tio år gamla Borde skaffat nya för längesen, de är tex för svaga för att köra bil med, så jag använder dem bara ytterst lite hemma.
Jag är väl för snål, ett par nya går ju loss på minst 6000 spänn i mitt fall. Då är det lätt att prioritera ngt annat istället En resa till exempel!
Såg att ni skrev lite om FB, jag är mest därinne & läser vad andra skriver, har fått kontakt med lite gamla kompisar som jag inte hört av på år & dar, men det är väl ungefär allt. Har inga bilder uppladdade alls på Amanda, mannen & jag gjorde en deal där att vi ska skona henne från det. Ok, mannen har en bild på henne & sig själv i sin profil, men det är den enda & där är hon väl en månad gammal eller så.
Nähäpp, nu ska jag logga av & åka hem!
haha, Kängu - den lgh känner jag igen Tror att Telis länkade till den för några månader sen!
Annars kan man ju slå till på denna, halva priset jämfört med Aveny-lägenheten
www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/362198
Kan annars meddela att nu är det 12 spekulanter inbokade till visningen av vår lgh ...och fortfarande en hel del dgr kvar tills visningen går av stapeln. Hoppas, hoppas, hoppas!!
Sweet - när är det du börjar ditt nya jobb?!