• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Page - nagellacksborttagning låter frätande och starkt för hyn.

• Lapinette

Första avkoket av 3 denna vecka är nu gjord. F'n vad det luktar!

• Lapinette

Själv skulle jag vilja ha en norsk skogskatt.

• Lapinette

AM - no idea?!!! Som sagt ska fundera på om jag ska ta med mig under vår tur i Europa om ett par veckor eller om jag ska göra uppehåll. Tänkte ett tag på att man kanske blir stoppad i tullen och de tror att jag har med mig droger?!

Page - jag dricker det varmt morgon och kväll. Vissa avkok är ok (smakar mindre illa) medan andra är uräckliga.

• Lapinette

Page - precis! Attans vad nyttigt det är. Försöker verkligen intala mig själv att det inte är så hemskt och på kvällen är belöningen en chokladbit efteråt.

AM - jag får örterna helt "fria" i en pappåse av henne. Det är ganska så stora bitar så jag går hem med en stor pappåse innehållandes 3 små (varje påse innehåller 3 dagars förbrukning). Hon går ned under tiden jag ligger med mina nålar och plockar ihop de örter som jag ska för veckan. Så det blir lite y och så ned med lite x osv. Det mesta ser ut som bark men ibland har man lite glada färger med eller som en påse förra gången hade brunt puder ungefär som curry (men det var inte curry... tyvärr!).

• Lapinette

nenne - vi får väl an se men jag kokar dricker och försöker vara nöjd och glad. Än så länge inga kost eller levnadsråd vilket är nice . Det blidde lite Meerlust igår kväll då maken hade lyckats få in en bra deal.

• Lapinette

Tanken var annars att koka allt här hemma och ta med dem i petflaskor, färdigkokta och blandade. Hon sa att man kunde ha i något ämne som man även har när man kokar saft så de håller längre.

• Lapinette

Meerlust är ett kraftigt rödvin från Sydafrika.

AM - ja, hur många flaskor blir det?

• Lapinette

AM - vi kör bil! Så jag kan lägga en dunk i bagageutrymmet. En dunk med örter på vägen ned och på vägen upp fylls det tomrummet med champagne !

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare