• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

KRAMAR tillbaka till hela tråden

• fru AM

Hej Muggles: Jag ville bara ge ett perspektiv på sorg och hur den kan te sig efter några år. Hoppas det inte kändes som om jag "kapade" din sorg ...?

Det är faktiskt helt sjukt - jag och min två år äldre bror är de två äldsta i familjen (nu räknar jag bort sidospåren morbröderna som vi inte har mkt kontakt med) - mormor, farmor, farfar, morfar = alla borta. Man känner sig onekligen lite gammal ... redan.

• fru AM

För att prata om något roligare: Om en kvart ska jag svischa iväg på tjejmiddag. Ikväll blir det också syjunta! Eller snarare virkjunta. JAg ska börja på en gallerfilt - dock inte till bebisen utan en större till Livia. Gallerfilt är nämligen det bästa man kan sova under. Perfekt temperatur jämt!

Kul att träffa tjejerna också - det var nog ett halvår sedan vi sågs allihop.

• fru AM

MSW och Piggelin! Va - vet ni inte!?

Gallerfilt:
    www.toddler.se/sv/article/1252/gallerfilt_i_fyra_farger

Allvarligt talat den bästa babyfilten. Och inte bara för baby. De hade såna på sjukhus förr (min mormor måste ha snott med sig en någon gång för jag "ärvde" en av henne i vuxenstorlek). Och nu håller jag på och virkar en till Livias påslakan - typ 100 x 130 cm.

Inboxa om ni vill ha virkbeskrivning - det är snorenkelt.

• fru AM

Jag anses hyfsat intelligent men har ALDRIG för mitt liv förstått ett jota av statistik. Ett tag trodde jag att jag försökte läsa ikapp fel tråd igår kväll

• fru AM

MSW: jag inboxar beskrivningen på gallerfilten!

Idag är jag med och smuttar på champagnen! Faktiskt! Jag och sonen var just på samtal på den skola jag försöker få in honom i till hösten. Han gjorde inträdesprov för några veckor sedan och nu skulle resultatet diskuteras - han blev i princip geniförklarad och jag tror att han kanske halkade framåt i kön litegrann ... Så stolt!!!

Fredags till ALLA

• fru AM

MSW & Kängu: Ni äro inboxade! Må bästa virkerska vinna!

• fru AM

Tinga: Superjobbigt med magsjuka och barntillsyn samtidigt!
    Kul att 2 maj är Piff & Puffs dag! Jag hoppas ju på ett kejsarsnitt - och då blir det 1-2 veckor tidigare.

EGO: har haft lite småångest sedan igår kväll - var ju på tjejmiddag och fick jättegod mat, men upptäckte mitt i andra stora portionen att det var grönmögelost iblandad i couscoussalladen ... Värdinnan hade inte haft en tanke på att gravida inte får äta allt insåg jag - jag sa ingenting, skadan var ju redan skedd - men jag åt inte mer efter det. I övrigt en trevlig kväll - men jag är fortfarande yttepytte orolig ...

Förresten: Har man flimmerhår i äggledarna???

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-13 10:53:16 följande:
    Skoj med sonens briljans ... har han ärvt det efter mamma?

Och trist med blåmöglet men lite, lite kan väl knappast skada? Tror säkert det har åkt ned massor med blåmögel i franska mammors magar utan att någon skada har skett.
    Faktiskt har han ärvt det efter mig! Jag var väldigt bra i skolan på min tid (medan hans pappa var en riktig liten slarverplayboy redan då).

Det där med osten: Det dumma är ju att det inte är mängden som räknas (som med liiiteliiite vin) utan antingen är det listeriabakterier eller inte i ostbiten. Är det det så är man rökt ... Tycker dock att jag borde märkt något nu men det kanske tar längre tid. Risken för lsteria är doock välidt liten i Sverige. Har också tröstat mig med tanken på alla franska barn som föds friska (men är inte fransmän liiite konstiga i alla fall ?)
  • fru AM

Satan!: "Inkubationstiden för listeria har angivits från några dygn till tre veckor, ibland till och med längre."

Men jag måste tänka bort det - kan inte gå och oroa mig i tre veckor!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare