Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen snurrar vidare

åååå GRATTIS Mrs B!!!!
    underbart!!! Härligt.
    Jag förstår att du gärna vill ut i arbetslivet igen!!!!
    Jag tror även det blir super för malte att få börja dagis också!
    Ser på vår Lilla tjej att hon verkligen mår jättebra av den stimulans hon får på dagis!
    Och både jag o maken konstaterade igår att vi är väldigt glada att hon går på dagis. Hm, jag VET att detta låter helt fel kasnke men jag har vekrligen insett att ngn "hemmamamma" är jag verkligen inte. Förlorar tålamodet så snart. blir faktsikt uttråkad. även omdet är skitgosigt att vara med henne också! MEN jag behöver ngt mer.
    Får man känna så utan att vara en kass mamma?????????

Jaja, jag är som sagt glad att hon går på dagis och kan faktiskt inte ens föreställa mig hur det skule varit att vara hemma typ 1 år eller så med henne. Oj! Säkert underbart på många många vis, men som sagt tror itne det är min grej riktigt. Nu under gångna veckan när vi turades om att vara hemma med henne så insåg vi verkligen båda två att vi känner oss lyckligt lottade som har henne på ett superbra dagis i vanliga fall. Då är det verkligen ROLIGT när man sedan får umgås med henne. Men visst, nu var hn ju sjuk och det är klart roligare att umgås med henne när hon är frisk. Så lite orättvis var vl jämförelsen också...
    Men faktum kvarstår att jag har svårt att se mig själv vara hemma med bebis så länge som normalmamman är i Sverige....

Slutkontentan är iallaflal att jag förstår dig Mrs B! Att du vill ut i arbetslive igen! Visst kommer du säkert att längta efter dina barn ibland när du jobbar, men själv tycker jag faktiskt det är en skön känsla!
    jag gillar att känna att jag saknar henne lite. Absolut inte jämt eller ens varje dag på jobbet. men ibland. Det är iallafallen klart roligare känsla än den som jag haft en del dagar nu när jag varit hemma med henne och mest känt mig trött och uttråkad och liksom inte alls så "på" som mamma....

• sweetstreet

Nenne!
    Jag kan ta med lite grape Jelly till dig nu när jag åker hem till Sverige!!!
    vilken sort gillade ni???
    Det finns självklart tusen sorter här.....

Fast visst, det blir ju ingen marmelad till helgen då.
    Men du kan ju alltid svassa runt i husmorsförklade och INGET ANNAT där hemma och koka marmelad till maken! DET lär han gilla!!!

haha, kom att tänka på Telis som dammsög i BARA hjälm, hahaha!
    kanske kan du och hon starta ett städföretag med lite specialklädsel...? Slår vad om att ni skule bli flitigt anlitade och kunna ta ut rätt höga timpriser för lite städning eller ev bakning(matlagning...?!

• sweetstreet

Am
    oj det verkar vara en intressant bok! Men hm, jag hade ingen aning om att fler kvinnor i Sverige drabbas av underlivsskador jmfrt med andra länder!

• sweetstreet

Hm.....
    Nenne sitter här och funderar sååååå på VAR ngnstans den där nålen satt??? Alltså VAR fck du sendraget???????
    Hoppas det itne var på ngt vädligt hemligt ställe för det verkar ite obehagligt med sendrag på just de där hemliga ställena...

Och SJÄLVKLART ska jag kolla efter din GrapeJelly, men kan ej ova att det blir rätt märke. Hoppas det är ok ändå...?

• sweetstreet

Ore

GRAAAAATTISSSS!!!!
    Å vad härlgit!
    Underbart!
    Jättekul!
    Jag blir såååå glad!!!

• sweetstreet

Mugglan!
    OCH
    Liten!

SHIT! Så nu ska ni på karusellen igen alltså!
    Himmel!
    Tyckte nyss ni plussade, men det veeet jag ju var länge sedan. Men det känns som om tiden springer iväg.

Själv är jag INTE alls sugen på en tvåa nu hahahahaaa!
    Ettan är såklart världens mysigaste, roligaste och gosigaste. men en tvåa nej det känns lååångt bort....
    Förresten ska jag ärligt säga att om vi stannar kvar här i USA så vete fan om vi ens har råd med en tvåa. Helt otroligt! Men det är DYRT att ha barn här! Himmel!!!!!!
    Jaja vi får se vad framtiden visar. Å andra sidan tycker våra vänn erhär att vi ska försöka få en tvåa medan vi är kvar här eftersom båda barnen då blir amerikanska medborgare och kommer slippa all visum-skit ifall de senare i livet vill pugga eller jobba här. Ligger såklart ngt i det, men vi får se.
    Just nu känns det väldigt tidigt att fundera på syskon i vilket fall.
    Dessutom säger jag som Mugglan, jag vet ju inte ens ifall det kommer bli ngt ens den dag vi ev börjar försöka.

• sweetstreet

Frejis!
    SKITBRA att du får ytterligare UL!!!
    Heja heja!
    Och GRATTIS till jobbet också! Underbart!

• sweetstreet

AM,
    jag gjorde ju snitt pga av att illtjejen låg i säte. Tyckte faktiskt att det gick helt ok men har ju ingen vanlig förlossning att jämföra med såklart.
    Självklart tog det lite tid innan kroppen återhämtade sig efteråt. Jag vankade ju fram och tillbaks mellan vårt hem och sjukhuset två veckor efter att hon kom, eftersom hon låg kvar på neo då. Och den första veckan (räkna + 4 dagar eftersom jag var kvar på BB i 4 dagar efter snittet också) så var det rätt jobbigt att gå den sträckan som normalt tar ca 10 min. Den tog kanske typ 30. Jag gick långsamt och knarade värktabletter.
    men måste säga att 3-4 veckor efter snittet kände jag mig fakitkst väldigt bra. Men med en förlossning går det kasnke fortare.
    Självklart har jag ett ärr. Men det är igen jag ens tänker på. Det har läkt fint, men fortfarande har jag en liten "num-känsla" på ena sidan av ärret i huden. Som om man inte har 100% känsle där, Men som sagt det är igen jag direkt tänker på.
    Och i mitt fall blev nog hela snittproceduren lite dramatisk eftersom det blev mer eller mindre ett akut snitt. Har förstått att allt går mycket långsammare och är mer planerat och lite mindre "hårdhänt" när det är planerat snitt!

Faktum är att jag t o m kan se mitt ärr och bara känna en enorm glädje och lycka. Lite som en Souvenir. Visst det låter kasnke helt galet och sjukt, men det är ju ett minne från den enorma händelsen och det är ur det ärret som min lilla gosedotter kom! Och minnena kring det känns bara soliga om än lite dramatiska. Men såhär i efterhand är det ju mest roligt att det blev lite dramatik kring hennes entré ut i världen.

• sweetstreet

Om du vill kan jag maila dig ett foto på mitt ärr.
    Vill dock inte lägga in det i galleriet...!

Men då kan du ju se hur det ser ut på mig.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare