Barnkarusellen snurrar vidare
åååå GRATTIS Mrs B!!!!
underbart!!! Härligt.
Jag förstår att du gärna vill ut i arbetslivet igen!!!!
Jag tror även det blir super för malte att få börja dagis också!
Ser på vår Lilla tjej att hon verkligen mår jättebra av den stimulans hon får på dagis!
Och både jag o maken konstaterade igår att vi är väldigt glada att hon går på dagis. Hm, jag VET att detta låter helt fel kasnke men jag har vekrligen insett att ngn "hemmamamma" är jag verkligen inte. Förlorar tålamodet så snart. blir faktsikt uttråkad. även omdet är skitgosigt att vara med henne också! MEN jag behöver ngt mer.
Får man känna så utan att vara en kass mamma?????????
Jaja, jag är som sagt glad att hon går på dagis och kan faktiskt inte ens föreställa mig hur det skule varit att vara hemma typ 1 år eller så med henne. Oj! Säkert underbart på många många vis, men som sagt tror itne det är min grej riktigt. Nu under gångna veckan när vi turades om att vara hemma med henne så insåg vi verkligen båda två att vi känner oss lyckligt lottade som har henne på ett superbra dagis i vanliga fall. Då är det verkligen ROLIGT när man sedan får umgås med henne. Men visst, nu var hn ju sjuk och det är klart roligare att umgås med henne när hon är frisk. Så lite orättvis var vl jämförelsen också...
Men faktum kvarstår att jag har svårt att se mig själv vara hemma med bebis så länge som normalmamman är i Sverige....
Slutkontentan är iallaflal att jag förstår dig Mrs B! Att du vill ut i arbetslive igen! Visst kommer du säkert att längta efter dina barn ibland när du jobbar, men själv tycker jag faktiskt det är en skön känsla!
jag gillar att känna att jag saknar henne lite. Absolut inte jämt eller ens varje dag på jobbet. men ibland. Det är iallafallen klart roligare känsla än den som jag haft en del dagar nu när jag varit hemma med henne och mest känt mig trött och uttråkad och liksom inte alls så "på" som mamma....