• Fru E

Barnkarusellen snurrar vidare

Vickan-håller tummarna för en fin begravning som går bra även om det alltid är tungt......

EGO-undra när jag ska sluta vara avundsjuk på tjejkompisen som blev gravid av misstag........vill kunna umgås normalt med henne men känns som hundra taggar i hjärtat när jag ser hennes mage

• Fru E

*korkar upp skumpa till alla som vill ha *

• Fru E

Lappis- hoppet har man alltid kvar så du är ABSOLUT INTE sjuk i huvudet!!! Stor KRAM och massor av skumpa till oss!

Du får njuta i solen idag och unna dig något speciellt

• Fru E

Lappis-varför ligger de fel??
    Tycker absolut ni ska tänka på adoption så att ni har det som en chans med till att få en liten sötis!

• Fru E

Lappis-säger som Koko ta vara på sommaren och gör allt det ni känner för och ladda batterierna. Eskimåerna finns ju kvar i frysen när ni bestämmer er för att använda dem och står ni i adoptionskön så finns den platsen kvar över sommaren med

• Fru E

Koko-jag sitter hemma på uteplatsen i bikini och jobbar idag så otroligt skönt men man får ta det försiktigt med solen!

Ore-om det går så mycket rykten så är det kanske lika bra att du bekräftar dem så du kan njuta lite av det på jobbet med och inte behöva "dölja magen"

Tycker lite synd om maken min.......har har antagligen halsfluss, har feber, hostar och ont i öronen......

• Fru E

Koko-gröna körsbärstomater???? Jag trodde de antingen var röda eller gula.....Är det den som heter Grön Zebra på din länk?? Den har jag inte sett innan...

Lappis-du kan få njuta i min lilla täppa om du vill så kan vi dricka skumpa tillsammans nu när maken ändå går på penicillin

Maken blir ändå röd som en kräfta av solen så han är inte så avis på mig som kan sitta ute

• Fru E

Koko-nu blev jag lite avundsjuk på dina gröna tomater.......men känns lite sent att driva upp nya nu och jag har redan fler än jag kan plantera ut, attans!

• Fru E

BS-potatis kan ni odla i en stor hink bara och tomater i en kruka . Vi brukar be våra grannar att vattna när vi är borta så hjälps vi åt lite, är jättebra!

• Fru E

Koko-nä tyvärr, jag har maxat mitt trädgårdsland så mycket det går och kryddträdgården med....det jag skulle vilja ha är zucchini och gurka men de brukar kräva växthus. Men ska prova en zzucchinisort ändå detta året som jag ska odla i kruka.

BS-kom på att Iris kanske tycker det är roligt att plocka sockerärtor?? Jag odlar dem i en stor teracottakruka och har en klätterställning runt så de kan klättra

• Fru E

Koko-nä behöver inte tala om för maken att han KAN dricka öl men tror iofs att han inte är så sugen på det nu....han dricker mest te med honung

• Fru E

Lappis-på en balkong kan man få in mycket färska kryddor kan ni ha som balkonglåda eller plantera på väggen i amplar eller liknande

• Fru E

Jag är kvar med

Mina tomater mognar ganska sent med men leker med tanken att på något sätt kunna hänga ett platstäcker över dem så att det blir lite växthusaktigt över det hela utan att det tar för mycket plats liksom. Borde kunna funka med vanlig genomskinlig byggplast eller nåt

• Fru E

Näsan är aktad men lite rödlätt på bröstet men det går över tills imorgon . Sitter påpälsad på framsidan nu istället och njuter av solens värma

Liten-jag hade gärna satt zucchinin i landet men har inte en millimeter över med plats

• Fru E

AM-rabarberchutney är en stående favorit här, gör den varje år tillsammans med plommonchutney mums!
    Håller alla tummar för dig och lilla Hector

• Fru E

Oj är alla ute i det fina vädret

Har varit ute nästan hela dagen och haft det skönt med pyssel i trädgården och tvätt. Sov på soffan inatt eftersom maken snarkar något hemskt nu när han är sjuk och jag inte har hjärta att buffa på honom hela natten. Hade hoppats på att vi skulle hunnit göra lite saker denna helgen men det får vänta

Tanten är slut sen igår så nu håller jag tummarna för att jag inte ska spotta hela denna månaden med.....Nåt rida påle blir det ändå inte de närmsta dagarna eftersom maken är ynklig, tur att det inte är ÄL-tajm

på er!

• Fru E

Oh Telis när du börjar prata tårtor kan jag inte hålla mig undan

Jag hade helt klart valt dumlefluff och rårörda hallon blandade med lite vaniljkräm eller kesellavanilj
    Ovanpå kan du antingen ha lock av marsipan eller sugarpaste med någon enkel dekoration, kanske kanderade violer eller någon annan blomma som är lite somrig bara att fästa dem med ätbart lim eller lite hemmagjord kristyr.
    Eller kan du spritsa dumlefluff, vanlig grädde eller grädde vispad med kakao och socker på sidorna av tårtan (med någon rolig sprits) och sen upptill riva choklad och sen sätta ett hallon på toppen precis innan servering.
    Om du är väääldigt pysslig blir det kanonfint att fästa chokladstaket på sidorna av tårtan

Snaily-fick du utslag på dag 29 så du vet när ÄL var??

• Fru E

Om du vill ha en rak och fin tårta kan jag tipsa om att spritsa en kant vanlig grädde (eller mousse) på varje botten så att det blir en ring som du lägger fyllningen i. Då rinner fyllningen inte ut utan stannar kvar därinne och tårtan blir jämn och fin

• Fru E

Vilket underbart väder vi har
    Har suttit ute och läst i solen (var duktig och smorde in mig med vilket jag brukar glömma ) och påtat lite i trädgården.

Har packat det mesta så ska bara äta, duscha och lägga ner det sista så är jag klar för avfärd mot Tyskland och Österrike. Kollade vädret nyss och det ska bli mulet och regn men men skönt att komma iväg lite ändå

Telis-det går lika bra att täcka tårtan med grädde

AM-LYCKA TILL på måndag!!!
    Jag kommer ju inte att vara här när lilla Hector kommer så får passa på att välkomna honom redan nu.

Kikar in en runda på torsdag när jag kommer hem

Ha en underbar vecka .

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare