• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Och gällande månadsavgifter och lån så resonerar vi så att vi hellre betalar på lån än till bostadsrättsföreningen. Vi hade en hel del diskussioner om och varför man överhuvudtaget har månadsavgifter på lägenheter som man faktiskt köper/äger. I Frankrike så är det ju inte så och maken fattade inte alls vårt system. Många diskussioner och duster med mig, familj, kompisar, mäklare och bank blev det och slutligen en lägenhet med mycket låg avgift .

• nennesjuttioåtta

blåser man försiktigt så händer det ju iaf något! Men den rullar inte ut sig och säger Flääärrrrrp! Hmmm, fabrikationsfel?

• Lapinette

Lägenheten som Telis hittat i Götet hade ju t o m festskor framställda på någon bild. Why? Annars tycker jag att Piggelins "barn ingår i lägenhet" slår rekord.

• _koko_

muggles - Det jag skrev var ju väldigt hårddraget och bara tänkt som jämförelse, självklart måste man ta hänsyn till fasta kostnader och räkna på en högre ränta än idag. Har för mig att vi räknade på 8% när vi köpte hus. På de 5 åren vi har bott i huset har vi varit med om att räntekostnaderna både har fördubblats och halverats igen, men så högt som 8% har de iaf aldrig varit.

Just det, det ringer en klocka att telis sa något om födelsedag när AM berättade om Hectors snittdatum...?? Vilket mysterium det blev!!!

Cicci - Vad härligt att det blev så lyckat i helgen!! Nu är väl alla måsten slut va? Förlåt igen att jag aldrig ringde tillbaka...

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-04-27 11:06:54 följande:
    Och gällande månadsavgifter och lån så resonerar vi så att vi hellre betalar på lån än till bostadsrättsföreningen. Vi hade en hel del diskussioner om och varför man överhuvudtaget har månadsavgifter på lägenheter som man faktiskt köper/äger. I Frankrike så är det ju inte så och maken fattade inte alls vårt system. Många diskussioner och duster med mig, familj, kompisar, mäklare och bank blev det och slutligen en lägenhet med mycket låg avgift .
    Har diskuterat det där med en tysk vän också. Men hur/vem bekostar t ex rust av fasad och stammar i t ex Frankrike?
  • nennesjuttioåtta

hmmm enligt intärnätt så fyller hon år idag. ha haaaaa!

*tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutfläärrrp*

• kängu

Oh Muggles det var en lägenhet precis i min smak!!! Snygg!!!

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-04-27 11:08:49 följande:
    Har diskuterat det där med en tysk vän också. Men hur/vem bekostar t ex rust av fasad och stammar i t ex Frankrike?
    Har också funderat på detta, från att jag blev mer insatt i bostadsrättsvillkoren...

Angående räntor så skulle våra inkomster klara en ränta på 8 %, och vi skulle då ha en viss summa kvar, för att lånet skulle gå igenom när vi sökte lån för vårt husbygge. Det var vad banktjänstemännen räknade på, i samtliga tre banker som vi pratade med...
  • Lapinette

nenne - antar att man går ihop och gör något då det behövs en renovering (ska jag våga föra upp denna diskussion igen hemma?!). Sen så betalar man en årlig avgift för sophämtning, poolmannen, trädgårdskötaren etc. Ny hus är samma som låg avgift ... vilket i princip är tvärtom här.

Enligt FB så fyller Telis år idag.

• kängu

Jasså minsann Telis! GRATTIS!!!!!!!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare