Barnkarusellen snurrar vidare
Lappis: Ja det är nästan läge för det! Fredag förmiddag kl 11! Alkoholen dödar kanske Listerian?
Lappis: Ja det är nästan läge för det! Fredag förmiddag kl 11! Alkoholen dödar kanske Listerian?
Med risk för att verka oansvarig måste jag berätta att jag när jag väntade sonen var på resa i Indien. Kände att jag hade att välja på att bli magsjuk med någon läbbigt skadlig parasit elelr så, eller dricka litelite whisky då och då för att döda basiluskerna ... Jag valde whiskyn. Och uppenbarligen blev det inget fel på sonen ...!
Tack för peppning i listeriafrågan! Men det är faktiskt NO-NO med dessertostar (mögel- och kittostar) oavsett om de är pastöriserade eller ej. (I Frankrike hade man 2007 endast 7 rapporterade fall av listeria som var relaterade till ost och de kom samtliga från pastöriserade ostar...)
Alla hårdostar går däremot bra - oavsett pastörisering. Där trivs inte listerian.
Vill inte blanda in värdinnan i min ostångest. Hon gjorde det ju inte med flit.
Nu ska jag ut och luncha med barnafadern och hålla mig långt ifrån ostbordet ...
Puss & kram till alla
MSW: Ang. garn - jag virkar filten i Panduros ekologiska bomullsgarn. Inte det mest ekonomiska - men det finns inte direkt några garnaffärer där jag bor. Det viktigaste är att det är bomullsgarn i alla fall!
BS: först trodde jag att det var DU som fått en spraystjärna i håret hos frissan men inser att det måste vara Iris (?) Stadium har REA på jackor även för barn. Shoppade loss till sonen tidigare i dag - och tittade även till Livia. Hon drar ju bara 92/98 och det var slutplockat men i 104 & 110 såg jag flera fina jackor!
Cicci: Usch så jobbigt - stackars Victor och er! Livia hostade och väste som en galning i natt och jag låg faktiskt och tänkte på er som har kruppbarn och hoppades att det inte var det hon hostade av ...
Tack alla söndagsbrunchare för en trevlig eftermiddag! Har varit på webbkurs i två dagar och därför bortkopplad ...
Liten: Kan rekommendera Yxtaholms slott (trevligare hotellrum än Södertuna även om allt annat på Södetuna är toppen!) och Bomans hotell i Trosa (porr-rummet Madame Bomans Budoir t ex).
Lappis: inför ert firande: kolla in ekolsunds slott: www.ekolsundsslott.se/ Vi valde mellan det och Trosa och slumpe avgjorde ...
Cicci: Tror jag kör vattengympa på Feelgood på Grev turegatan istället men tack för att du frågade!
Mugglan: spännande med spiraluttagning!
Kram till alla!
Mrs B skrev 2009-02-17 17:07:34 följande:
Nenne: Fast jag märker inte av värmesensationen alls ... inte maken heller. Vi kanske blivit immuna
Annars har jag hittat en hel del spännande preparat på ooups.e-butik.se/ (finns även butik på grev turegatan)
Cicci: jag är bara ute efter gympadelen på vattengympan. Profylaxandning lärde jag mig själv genom boken Innan du föder (rekommenderas!). På feelgood är passet 45 minuter inkl avslappning. Dock nog inga fruktkorgar ...
Angående bröst börjar jag bli orolig ... brukar ha B men nu har de redan vuxit till D och det är två månader kvar och de kommer svälla ytterligare sen när mjölken rinner till. De gör dessutom redan ont Vill inte heller ha större nu (är orolig för sladdret efteråt ...)
EA&MJ skrev 2009-02-17 20:20:40 följande: