Inlägg från: Baby S |Visa alla inlägg
  • Baby S

inte redo för giftemål !?

Bra fråga ts. Jag har frågat detta själv och inte fått några förklaringar andra än att barn blir till av en olyckshändelse eller så är det för att de är så söta och gulliga.
    Ett äktenskap däremot är så himla farligt eftersom det är juridiskt bindande.

• Baby S

Jag anser, och detta blir jag ofta påhoppad för av någon anledning, att är man inte beredd att gifta sig med personen i fråga så ska man nog tänka sig noga för innan man skaffar barn med den. För då finns det anledninar som inte bör finnas i min värld om barn ska sättas till välrden.

• Baby S

Nu menar jag då par som verkligen uttryckligen inte vill gifta sig, men leva ihop och ha barn. Inte för att man inte haft råd att gifta sig ännu

• Baby S
    Fjosok skrev 2009-02-01 15:32:56 följande:
    Jag fanns på BT redan 2002 (då på en numer borttagen chatt) och då var det ett gäng brudar som hävdade att var egostiskt att inte ha skaffat alla barnen innan man gifter sig. Det var ju självklart att barnen skulle få vara med på bröllopsfesten Minns att jag undrade lite om det med ...
    What?! Jisses man upphör verkligen ALDRIG att häpna inför hur en del resonerar. Är det då ego att köpa hus innan barnen får vara med och bestämma vart de ska bo?
  • Baby S
    Fjosok skrev 2009-02-01 15:38:55 följande:
    Mogen för barn är nog egentligen en fråga om att många tvingas bli mogna för det då sitsen kommer. En del blir det oavsett hur unga dom är medan andra blir nog inte det nånsin.Som lärare har jag sett det mesta. Alltifrån unga mammor som ger sitt allt och äldre morsor som bara gnäller för att vi "inte uppfostrat deras barn".Tror personlighet och insats är mer avgörande än ålder när det gäller barn.men men, mina tankar ...
    Dina tankar är kloka
  • Baby S

Äktenskapsförord och testamentet. Se till att upprätta dessa med din blivande tillsammans med en kunnig jurist så ordnar det sig säkert.
    Annars kan det gå åt pipan. Folk blir ofta giriga när de får ärva och finns det inga testamenten så..

Svar på tråden inte redo för giftemål !?