inte redo för giftemål !?
Jag hade en kollega som flyttade i sär från sin sambo efter 10 år och då hade dom bott i gemensamt hus i sju år och hade tre ungar. Hennes första komnentar "tack och lov att vi inte han gifta oss".
Eh? Tänkte jag
Jag hade en kollega som flyttade i sär från sin sambo efter 10 år och då hade dom bott i gemensamt hus i sju år och hade tre ungar. Hennes första komnentar "tack och lov att vi inte han gifta oss".
Eh? Tänkte jag
ljuv musik för mina öron detta.
Jag fanns på BT redan 2002 (då på en numer borttagen chatt) och då var det ett gäng brudar som hävdade att var egostiskt att inte ha skaffat alla barnen innan man gifter sig. Det var ju självklart att barnen skulle få vara med på bröllopsfesten
Minns att jag undrade lite om det med ...
Mogen för barn är nog egentligen en fråga om att många tvingas bli mogna för det då sitsen kommer. En del blir det oavsett hur unga dom är medan andra blir nog inte det nånsin.
Som lärare har jag sett det mesta. Alltifrån unga mammor som ger sitt allt och äldre morsor som bara gnäller för att vi "inte uppfostrat deras barn".
Tror personlighet och insats är mer avgörande än ålder när det gäller barn.
men men, mina tankar ...
Åldern kan ha betydelse, men mer eller mindre viktig tror jag.
Däremot tycker jag att det är lite för stora skamkänslor på att skiljas. Måste finnas värre synder man kan göra rent världsligt iaf. Framförallt om inte barn är inblandat. OM barn inte är inblandade är väl en skilsmässa jobbig för dom två inblandade men ett samboförhållande som spricker med flera barn måste ju vara värre än en skilsmässa.
Hon jag nämnde ovan tyckte ju tvärtom. Att splitta som det var var okej, trots hus och barn men att skilja sig var big nono ...
Sen kan ju jag som kristen dra in den aspekten och synen men undviker det nu
OJ, ni är alla så unga ...
jag som börjar vara för gammal att hänga här snart, haha :)
31...
Så gammal så jag minns när klänningarna jag pysslat med var moderna, hehe
IKEAs ägarstruktur är så komplicerad att jag tror inte ens jag själv kan förklara den. IKEA är baserat i Nederländerna sedan länge (mao inte svenskt sedan 70-talet, typ) och familjen Kamprad äger fortfarande stora delar av företaget. Prcis som allt annat där sjukt uttänkt
Men visst, arvsfrågor är inte alltid lätta. Flera företagsledare har ju vägrat låta sina barn ärva för att dom själva ska lära sig arbeta hårt ...
Bra föräldraskap?
Summan av allt är att jag inte förstår varför testamenten och äktenskapsförord ses så negativt av många. Som en "enkel väg ut" typ.
OM jag ahde gift mig så hade jag såklart skrivit båda med den blivande, annars inget bröllop.
Men men ...