någon mer som gifter sig 4 juli 2009
Japp!! här är en till!! Har det mesta klart... bara småsaker kvar
Japp!! här är en till!! Har det mesta klart... bara småsaker kvar
Ville ha sommarbröllop men inte för nära augusti pga tävling som min sambo ska vara med i! Så vi tänkte sista helgen i juni men då var inte kyrkan tillgänglig så därför blev det 4 juli!!! Hur mkt har ni kvar att göra??
Nä, i en av julitrådarna är det många 4-juli par.... hoppas de hittar hit oxå... Hade varit lite roligt att följas åt...
Ojdå, känns som om vi har kommit väldigt långt för vi har det mesta klart, är bara småsaker kvar känns det som! Förutom festprogrammet å bordsplaceringen (som känns som en utmaning) som känns stora som är kvar!!
Nope, där vet vi inte ens om vi får den prästen vi önskade!! Men de har skickat ut om att de kommer ha en träff nu i mars där de går igenom allting och svarar på ev frågor från alla brudpar!! Tyckte jag lät kanon!!
Men just prästbiten känner jag mig inte så speciellt stressad över! vi litar på att kyrkan har koll på läget å fixar det när det är dags!!
psalmer är inte klara!!
Solist är klar, min bäste vän fd flickvän ska sjunga! Hon har en grym röst. Så solist, låtar å nån som spelar gitarr är klart när det gäller kyrkan!!
Allt annat går de igenom på den där träffen i mars!!
Bor i Lund men kommer gifta oss i Skanör å ha festen i Vellinge! Min m2b är ifrån de trakterna!!
Hur långt har ni kommit allihopa??!!
Vi har detta klart:
* Kyrkan är bokad
* Festlokal är bokad (inkl mat, städning, dukning, serveringspersonal osv)
* Fotograf bokad
* Liveband bokad (de spelar allt möjligt så blir mkt blandat)
* Gästlistan klar
* Tärna tillfrågad och sagt ja
* Bestman tillfrågad och sagt ja
* Någorlunda budget uträknad
* Köpt klänning och skor
* Brud- å tärnbuketterna har min snälla vän fått fria händer för
* Bröllopsnatten bokad
* Ena toastmastern tillfrågad och sagt ja.
* Andra toastmastern tillfrågad och sagt ja.
* Brudens ring nästan klart - har fått överta mormors ena ring men vet inte om jag ska göra om den något!
* Boende för de långresande bokat
* Bröllopstårtan reserverat - ska på möte nu i slutet av feb!
* Menynförslag bestämd!!
* Frisör (inkl smink) är bokad!
* Smycken fick jag i tidigt födelsedagspresent!
* Inbjudningarna är skickade, några har redan osat! (satt OSA 18 maj)
* Hundarna är inbokade på penisonat (hos en kompis)
* Ska till kyrkan i mars för en träff som de anordnar för alla brudpar där de går igenom olika psalmsförslag, musik osv
Det vi pysslar med nu är:
* Kollar upp bil
* Funderar på vilka drinkar vi ska ha i baren (ska till tyskland å handla)
* Min m2bs kläder
* Funderar kring hur festprogrammet ska se ut
* Kolla upp olika resemål till bröllopsresan (önskar oss bidrag till resan i present och ska åka i nov/dec nån gång så det bokar vi efter bröllopet)
Sen har vi nog mest småpyssel kvar
Vad roligt att vi är så många 4 juli par nu!! Var gifter ni er allihopa??
Själv blir det i Skanör då min m2b är ifrån de trakterna och alltid velat gifta sig där!!
När jag såg platsen vid kyrkan så föll jag direkt! Havet precis bredvid ju!!
Min m2b har en vän i Skottland som spelar bagpipe och han kommer till vårt bröllop och ska spela! Vi hoppas han får spela utgångsmusiken!!
Jippie!!! Nu kan vi lägga till bilen på färdiglistan!!
Skönt!
Nästa vecka kanske vi även kan lägga till tårtan där oxå *hoppas*
Nu är tårtan klar oxå!! Fast inte helt klart med vilka fyllningar vi ska ha ännu och såna saker men iaf bestämd varifrån vi ska ha den!!