Inlägg från: Joji |Visa alla inlägg
  • Joji

någon mer som gifter sig 4 juli 2009

Här är ännu ett 4 Juli par! Vi la på våra inbjudningar igår, med hjärtfrimärken och allt..

Så nu, idag, snaaart är det officiellt!

Vi bor lite utanför Göteborg. Har relativt mycket fixat. Håller mest på med bröllopsresan nu, för att spika den med resebyrån på måndag.

Vi gifter oss 15.00, fotograferas innan...

• Joji

Träffade flera av mina vänner igår. En av dem hade inte fått sin inbjudan än, som jag la på lådan i torsdags. Verkar alltså som att vissa fått, och vissa inte.

Blev "lite" sur på Posten. Men men, de vet ju om det nu, och får dem på måndag... (försöker hålla mig lugn... )

• Joji
    bongen80 skrev 2009-02-15 21:53:18 följande:
    ja jag pysslade ihop egna kort....höll på tamejfan en hel dag, skrivarfärgen tog slut o min 7 månaders bebis fick härja runt i storebrors rum...hihi
    En hel dag - hehe, jag vet inte hur många dagar vi höll på! Vårt bläck tog också slut, och när jag klippt ut 47 sidor med inbjudningstext med mönstersax och klistrat i dem i korten, såg jag att vi missat skriva var festen ska vara... Blev till att slita loss alla, köpa nya papper a´4 kronor styck, skriva ut igen, klippa ut med mönstersax igen och klistra fast igen!

Sen när korten var klara, såg vi att texten kladdat på vissa - då blev det att göraom proceduren igen några gånger...

Det var sååå skönt när de låg på lådan!
  • Joji
    bongen80 skrev 2009-02-16 14:21:50 följande:
    jag har kollat o kollat o dubbelkollat med 1000 olika sätt att skriva på, ringt mamma o läst inbjudningen o det bifogade info-bladet lika många gånger. Så förberedelserna har jag håll på med i flera veckor, likaså desginen, har nog gjort 5-6 modeller innan vi bestämde oss.....men när jag väl började så var det hur kul som helst, var helt uppslukad o lyrisk. Med klister överallt o utan bh tog jag emot svärföräldrarna som kom o hälsade på. Svärmor fick för säkerhets skull också läsa igenom vad vi skrivit å hon tyckte det lät jättebra....så med två gamla "gamars" godkännande skickades dom iväg...
    Haha, ja det tar sin tid! Men visst är det kul ja! Jag och sambon satt flera kvällar och timmar av helger - han skar mönstrat papper i skärmaskin och klistrade på, jag klistrade inbjudningstext och infoblad, han limmade fast oraganzaband, jag klistrade fast adresslappar osv osv osv. Roligt!
  • Joji
    bongen80 skrev 2009-02-16 16:46:14 följande:
    ja ¨å så har jag börjat samla på mig brudklänningar också....har redan köpt en, men ångrade mig o ville ha släp på klänningen så vad gör man då?? jo man köper en till....
    Haha! Ja, det är ju viktigt att det känns helt rätt!
  • Joji
    Kajsalisan skrev 2009-02-16 18:34:51 följande:
    Åhh.. vi valde fel bestman. vår har en skåpbil, orginellt men inte riktigt vad jag var ute efter..
Svar på tråden någon mer som gifter sig 4 juli 2009