Inlägg från: bongen80 |Visa alla inlägg
  • bongen80

någon mer som gifter sig 4 juli 2009

japp här har du en till....

• bongen80

hur kom ni fram till erat datum?

• bongen80

vi gifter oss på min mormor o morfars bröllopsdag

• bongen80

alla stora detaljer är färdiga o planeringen hur allt ska se ut o vara, nu ska det handlas lite då å då.

vi ska göra klart inbj.kort o skicka dom.
    bestämma låtar o ge till solisten
    handla dekorationer.
    lämna in min 630:- fyndade klänning till sömmerska som ska sy matchande bolero o släp.

resten är nog klart tror jag....

• bongen80

här var det inte mycket aktivitet.....

• bongen80

vi ska pyssla ihop inbjudningarna imorgon o skicka iväg...det mesta är redan planerat/bokat

• bongen80

jäklar va många det blev helt plötsligt! va roligt

• bongen80

whoohoo! äntligen pillat klart med inbjudningarna, imorgon lägger jag dem på lådan!

kan inte göra så mycket mer innan jag vet hur många som kan komma. Satt o räknad igenom alla ordentligt, tänkte att vi skulle bli ca 70 pers inkl barn....stämde inte riktigt vi är 100 st precis!! hur i helskotta har vi fått ihop så många? det känns som att vi "rensat" ur gästlistan ändå....fast det är klart, vi vill ju inte spendera resten av livet å ångra att vi inte bjöd en del.

• bongen80
    Kajsalisan skrev 2009-02-15 21:42:19 följande:
    Vi hämtade ut inbjudningarna idag för att läggas på lådan imorgon. MEN det hade blivit ett tryckfel, så allt får åka tillbaka å göras om!!! MORR!!!!
    mycket irriterande....
  • bongen80

ja jag pysslade ihop egna kort....höll på tamejfan en hel dag, skrivarfärgen tog slut o min 7 månaders bebis fick härja runt i storebrors rum...hihi

• bongen80
    Joji skrev 2009-02-16 12:10:57 följande:
    En hel dag - hehe, jag vet inte hur många dagar vi höll på! Vårt bläck tog också slut, och när jag klippt ut 47 sidor med inbjudningstext med mönstersax och klistrat i dem i korten, såg jag att vi missat skriva var festen ska vara... Blev till att slita loss alla, köpa nya papper a´4 kronor styck, skriva ut igen, klippa ut med mönstersax igen och klistra fast igen! Sen när korten var klara, såg vi att texten kladdat på vissa - då blev det att göraom proceduren igen några gånger...Det var sååå skönt när de låg på lådan!
    jag har kollat o kollat o dubbelkollat med 1000 olika sätt att skriva på, ringt mamma o läst inbjudningen o det bifogade info-bladet lika många gånger. Så förberedelserna har jag håll på med i flera veckor, likaså desginen, har nog gjort 5-6 modeller innan vi bestämde oss.....men när jag väl började så var det hur kul som helst, var helt uppslukad o lyrisk. Med klister överallt o utan bh tog jag emot svärföräldrarna som kom o hälsade på. Svärmor fick för säkerhets skull också läsa igenom vad vi skrivit å hon tyckte det lät jättebra....så med två gamla "gamars" godkännande skickades dom iväg...
  • bongen80

jag är normalt sett inte särsklit pysslig, så jag gjorde det enkelt. Köpte vykorts-stora vinröda kort, några ark med silver papper o hjärtan. Inbjudan klistrade jag fast på baksidan. Ner i ett vanligt vitt kuvert med målade silvershjärtan o text o iväg!! De finns strax i galleriet....o placeringskort också

• bongen80

ja ¨å så har jag börjat samla på mig brudklänningar också....har redan köpt en, men ångrade mig o ville ha släp på klänningen så vad gör man då?? jo man köper en till....

• bongen80

vår bestman har en pontiac som han ska skjutsa oss i

• bongen80

kan du inte flirta lite med din m2b då????

• bongen80

själv har jag 2 klänningar i garderoben men kommer inte använda nån av dom. håller som bäst på att bestämma mig för vilken 3:e jag ska beställa från milly. Suck det skulle ju blir så billigt att köpa från tradera.....

Svar på tråden någon mer som gifter sig 4 juli 2009