Inlägg från: Kajsalisan |Visa alla inlägg
  • Kajsalisan

någon mer som gifter sig 4 juli 2009

Jag har hittat hit, sitter och knåpar med festhäftet och vigselprogrammet (väldigt provisoriskt då vi inte pratat med prästen än) Men annars är det mesta klart eller under kontroll.. Är lite kläder vi väntar på. Ska skicka inbjudningarna på måndag, sen är det väl att knopa ihop pynt och placeringskort..

• Kajsalisan

jämtbrud: tänk på att om du skicka inbjudningarna sent kan folk ha hunnit boka upp sig i semester tid? Lika så frisörer kan ha semester eller andra "brudar". Kan va bra att boka snart

• Kajsalisan

Vad roligt! Välkommen i klubben! var ska du gifta dig?
    Hoppas ni hittar en bra lokal.

MissTiny skrev 2009-02-11 19:58:40 följande:
    Jag ska oxå gifta mig den 4 juli!! Kul att se att det finns fler! Själv har jag en hel del kvar att planera. Men i stort sett alla som kommer bjudas vet om det redan så vi har lite tid på oss innan inbjudningarna måste skickas. Men kyrkan är bokad i alla fall. Vi ska titta på lokal på lördag, så det är också snart fixat.. Ska bli kul att följas åt och höra hur det går för er alla med planeringen..
  • Kajsalisan

Har inte Viktoria och David Beckham också gift sig 4 juli? Har hört det någonstans.. Bara en liten parentes

• Kajsalisan

Jämtbrud: Tre månader tror jag det står i ettiketsböckerna (enligt min lite halvt skräckinjagande men gulliga svärmor) ;) Låter dóck som en god idé.. Själv är jag ju fortfarande frustrerad att jag inte får se inbjudningarna innan lördag trots de ligger på ica. Hur dum är man inte när man beställer sådant i sambons namn, när man vet att han ska åka bort?

Åh lyxigt med frisörbekant!! :)

• Kajsalisan

Det är väl jättehärligt!!!
    Har ni haft något möte med er vigselförrättare/präst än?

Plummis83 skrev 2009-02-11 21:26:55 följande:
    Ojdå, känns som om vi har kommit väldigt långt för vi har det mesta klart, är bara småsaker kvar känns det som! Förutom festprogrammet å bordsplaceringen (som känns som en utmaning) som känns stora som är kvar!!
  • Kajsalisan

Okej, tänkte om ni har klart över vilka psalmer och om ni ska ha solister och dyl?

• Kajsalisan

Okej, jag mailade "min" präst idag för att boka möte, jag har allt klart. Ska bara få det "godkänt". Men tror det inte är några problem, vi har världens snällaste präst och gifter oss i Missionskyrkans regi så det är lite "friare" eller vad man ska säga.. Är mer intresserad av hur lång tid det kan ta, hehe..

• Kajsalisan

Jag gifter mej också klockan 16!!! Härligt. Jag börjar faktiskt redan bäva för när det är över.. Nu är man ju helt inne i detta. Kommer kännas tomt dagen efter. Känns som man kanske inte ska hänga upp sig på det nu!!

• Kajsalisan

Jag bor i Skärhamn på Tjörn..

• Kajsalisan

Vi hämtade ut inbjudningarna idag för att läggas på lådan imorgon. MEN det hade blivit ett tryckfel, så allt får åka tillbaka å göras om!!! MORR!!!!

• Kajsalisan

Ja, verkligen!! Sen började svärföräldrarna rota i gästlistan å hålla på.. SUCK. Men klänningen beställdes igår ialla fall.. LOVELY

• Kajsalisan

jag är idag bara sur. Hehhe. överväger att dra till Vegas istället, utan sjutioelva fastrar och gammelsläktingars å sysslingspysslingsbarn bla bla (allt på m2b sidan givetvis). man känner sig något bunden när det är våra föräldrar som står för notan. Friheten minskar markant. Har dock hittat vår sång till vigseln, så något bra. Får lyssna intensivt idag så kanske lusten kommer igen..

• Kajsalisan

åhhh Man skulle varit händig! Jag bävar inför att göra programmen.. men nu är jag så missnöjd med vad jag fick, de hade dessutom skurit pappren lite snett. Känns ju nästan som jag faktiskt kunnat göra de själv med samma resultat! Men jag orkar verkligen inte, mitt tålamod tryter efter 3 kort. hehehe Jag är djupt imponerad av er andra.

bongen80 skrev 2009-02-16 14:21:50 följande:
    jag har kollat o kollat o dubbelkollat med 1000 olika sätt att skriva på, ringt mamma o läst inbjudningen o det bifogade info-bladet lika många gånger. Så förberedelserna har jag håll på med i flera veckor, likaså desginen, har nog gjort 5-6 modeller innan vi bestämde oss.....men när jag väl började så var det hur kul som helst, var helt uppslukad o lyrisk. Med klister överallt o utan bh tog jag emot svärföräldrarna som kom o hälsade på. Svärmor fick för säkerhets skull också läsa igenom vad vi skrivit å hon tyckte det lät jättebra....så med två gamla "gamars" godkännande skickades dom iväg...
  • Kajsalisan

Hur ska ni göra med bil från vigseln till festen? vi har ju vår festlokal 200 meter från kyrkan, men vill ändå ta ett varv i en läcker bil. Men min m2b tycker det är en onödig kostnad (han e inte bilintresserad alls) vad ska jag göra? Det är min dröm sen jag var 15 att glida iväg i en röd volvo amazon -65.. Inte en grön toyoya-00 =/

• Kajsalisan
    bongen80 skrev 2009-02-16 17:46:38 följande:
    vår bestman har en pontiac som han ska skjutsa oss i
    Åhh.. vi valde fel bestman. vår har en skåpbil, orginellt men inte riktigt vad jag var ute efter..
  • Kajsalisan

hehe.. man kanske kan vara kreativ?

• Kajsalisan

jaa. Får nog bearbeta honom. Suck. Hoppas det fungerar bara

• Kajsalisan

Kan man överplanera sitt bröllop? eller ja, överplanera är väl fel ord. Men känns inte lika roligt längre.. Är väl för att min sambo tycker jag "hittar på" saker att planera.. Hmm, som ja bil från vigseln och vigselprogram.. morr..

Svar på tråden någon mer som gifter sig 4 juli 2009