• Sommarpar

Ska vi bjuda flickvännen fast inbjudningarna är klara?

Vi har skrivit alla inbjudningskort, de ligger i hallen klara att skickas med porto och allt. Men igår kväll fick vi reda på att en som är bjuden har flickvän. De har varit tillsammans i ca 8 månader.
    Nu funderar vi om vi måste bjuda henne, vi visste ju inget när vi satt och skrev inbjudningarna ska, vi nu köpa nya grejer o göra nytt kort eller ska vi skippa att bjuda henne?

• Svar på tråden Ska vi bjuda flickvännen fast inbjudningarna är klara?
  • Luucie

Skicka inbjudningen som den är och ring upp och säg att ni inte visste men att hon självklart är välkommen...om hon är det?

• MV85

Om ni vill bjuda henne oxå skriv annars på kuvertet bara till "med respektive" som adressat...

• emmibob

Har de varit ett par i 8 månader tycker jag att ni bör bjuda henne.

Ett alternativ är ju att skicka inbjudan som den är men att kontakta den dem, förklara att läget och understyka att hon också är välkommen.

Jag skulle bli ganska stött om min sambo blev bjuden på ett bröllop och inte jag...

• passionsblomman

Jag tycker ni kan skicka kortet och sedan slå en signal och verkligen framföra att respektive är välkommen också! Det gör henne säkert jätteglad! Det hade jag blivit iallafall!

• Fenixx

ja jag tycker också ni kan skicka det som det är och ringa och berätta läget.
    vore ju lite smådumt att inte bjuda med henne när dem varit ihop såpass länge.

• Tokstolla

Jag hade gärna tagit emot inbjudan som den var samt ett liten hälsning om att ni inte visste om mitt förhållande när ni skrev korten och att han självklart är välkommen om jag så önskade.

• Tokstolla

Oj, jag hade ju bara blivit jätteirriterad och ledsen om jag fått inbjudningskortet och inte något samtal på några timmar eller dagar pga yttre omständigheter. Skicka med ett litet extra handskrivet kort med förklaring.

• 20090725

håller med de övriga...

• 20090725

håller med de övriga...

• tonårsmorsa

Skriv "med respektive" på kuvertet och slå sen en signal.

• Sommarpar

tack för alla svar!
    vi vet egentligen att vi "borde" bjuda henne men sen kommer det med budget in..det kommer till fler o fler hela tiden som vi inte har träffat men som man "ska" bjuda.
    finns det någonstans man ska dra gränsen? vi har redan gjort omprioriteringar med andra saker för att det tillkommit folk vi inte "visste om fanns"..
    men ju fler destå roligare...eller?!

• passionsblomman

Ja! Roligare! Välj inte bort henne! det kan uppfattas som en ganska stark markering om ni har otur. Det känns väldigt trevligt att räknas och hälsas välkommen, det vet jagsjälv när jag var i hennes läge.

Sommarpar skrev 2009-02-01 17:37:04 följande:
    tack för alla svar!vi vet egentligen att vi "borde" bjuda henne men sen kommer det med budget in..det kommer till fler o fler hela tiden som vi inte har träffat men som man "ska" bjuda. finns det någonstans man ska dra gränsen? vi har redan gjort omprioriteringar med andra saker för att det tillkommit folk vi inte "visste om fanns"..men ju fler destå roligare...eller?!
  • brud080808

Jag tycker det räcker att skriva "med respektive" på kuvertet, det kan väl inte misstolkas? Om det inte fungerar att få dit det på kuvertet så fixa ett nytt kuvert. Jag skulle inte blivit sur om jag inte blev bjuden av personer som inte visste om att jag fanns, och jag förstår er och er budget. Men det är väl god ton att bjuda en så pass stadig flickvän, men som sagt, det räcker med att skriva med respektive tycker jag

• Noxire

Sommarpar: Vi var i samma sits som ni. Vi skrev bara det ena namnet. Har pratat med vederbörande och sagt att andra helften är också bjuden men att när vi skrev inbjudan visste vi inte om vederbörande var singel eller ej. Nu lutar det åt att det kommer två.

Kram till alla

• Småland09

orkar inte läsa igenom alla svar men såhär gjorde vi.. vi hade gjort alla inbjudningar och skickade det så.. och sedan säger vi självklart till killen att hans tjej är välkommen hon också.
    Man behöver ju inte göra en ny inbjudan, tror det finns förståelse för detta..

• Moirie

Hmm är det bara jag som tänker att om er gäst under 8 månader inte brytt sig om att berätta för er att han har flickvän så behöver ni inte bjuda henne? Inte kan väl brudparet behöva hålla koll på alla nya romanser? Hr man råd och plats så är det generöst att bjuda henne men om ni aldrig träffat henne och inte ens visste om att hon fanns så vore det väl konstigt om hon förväntade sig en inbjudan?

• F A M E
    Moirie skrev 2009-04-13 09:36:50 följande:
    Hmm är det bara jag som tänker att om er gäst under 8 månader inte brytt sig om att berätta för er att han har flickvän så behöver ni inte bjuda henne? Inte kan väl brudparet behöva hålla koll på alla nya romanser? Hr man råd och plats så är det generöst att bjuda henne men om ni aldrig träffat henne och inte ens visste om att hon fanns så vore det väl konstigt om hon förväntade sig en inbjudan?
    Hade samma tankebana jag också när jag läste TS.
Svar på tråden Ska vi bjuda flickvännen fast inbjudningarna är klara?