Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Kan någon tipsa om trevlig präst i Mölndal/Göteborg??

Jag tycker att Pontus Bäckström och Louise Sjölund från Brämaregårdens församling båda är duktiga. De håller vackra nutidrelaterade predikningar och är lätta att tala med.

Sen kan jag inte låta bli att undra hur det kommer sig att ni väljer att gifta er kyrkligt om ni inte går i kyrkan annars och inte känner till någon präst som ni gillar..?

• Tooticki
    N79 skrev 2009-02-02 20:33:21 följande:
    Ja, absolut....smaken är olika så jag ska åka dit och prata med dem. Vi bor själva i Stockholm, men eftersom de flesta gäster och bådas släkt bor i Gbg så ska vi gifta oss där.....avstådet gör det lite svårt att bara titta förbi... Tooticki: jag tycker att en kyrklig vigsel är vacker och traditionell....det är anledningen till att jag väljer det. Eftersom vi inte är så troende så väljer vi däremot en utomhus-vigsel, men jag vill ändå ha det traditionella och vackra med att ha en präst. Jag tror att det är ok att vigas kykligt även om man inte går i kyrkan till vardags. Tack för era tips!
    Jag förstår, du bör dock komma ihåg att vigselgudstjänsten är utformad på samma vis vare sig man är ute eller inte.
Svar på tråden Kan någon tipsa om trevlig präst i Mölndal/Göteborg??