• Saralainen

    Vilka bjuder man till svensexan???

    Hejsan!
    Jag har kontakt med min blivande mans marsalk som håller på att planera lite inför svensexan.
    Det jag undrar är vilka bjuder man egentligen?
    Väntar man med att kontakta hans kompisar efter att OSA datumet gått ut så att endast de som kommer på bröllopet är med på svensexan? Eller bjuder man alla?
    Och samma gäller vilka av alla på gästlistan bjuder man? Jag har ju några på min sida vars pojkvänner han typ nästan aldrig träffat. Alltså inga man kan kalla vänner till honom. Bjuder man alla manliga på gästlistan eller väljer man bara ut hans vänner?

    Kram från mig =)

  • Svar på tråden Vilka bjuder man till svensexan???
  • zeddy

    Bjud de som din m2b kommer att ha roligt ihop med!
    jag skulle inte vilja att en person jag aldrig eller knappt träffat var med på min möhippa!!

  • Vid havet

    Vi kommer ha ett ganska litet bröllop och har valt bort de vänner som vi inte båda umgås med. Alltså kommer många från min m2bs "herrgäng" inte komma på bröllopet men jag gissar att de är med på svensexan.

    Jag var på en möhippa för en väninna som skulle gifta sig utomlands med bara familjen och bästa väninnan närvarande, men möhippan skulle hon inte komma undan tänkte vi och det var väldigt uppskattat och roligt.

    Däremot tycker jag inte ALLA killar som kommer på bröllopet per automatik ska vara med - det handlar ju om m2b och då får det bli hans kompisar/släktingar främst.

  • Trettondagsafton 09

    Jag säger tvärtom, jag tycker att alla ska få inbjudan. Det brukar lösa sig utomatiskt vilka som vill/kan komma. Men JAG personligt tycker att alla ska inbjuds, det blir då ett ännu trevligare bröllop eftersom folk redan känner varandra lite bättre.

  • norgejente

    Enig med trettondagsafton 09. Tycker med att alla skall bjudas. Det är en fin chans att lära känna varandra lite innan bröllopet.

  • agtiwi

    Antar att man får se lite till sig själv. På min möhippa så kommer inte min m2b:s vänners flickvänner vara med, de är inga vänner till mig. Mina vänners pojkvänner kommer inte vara med på m2b:s svensexa. Däremot gemensamma vänner där vi umgås allihop kommer att delta!

  • brud080808

    Jag tycker inte man behöver vjuda alla manliga gäster! Det räcker med brudgummens vänner!

  • Luucie

    Jag har sagt det förut men upprepar gärna...Jag vill inte att min möhippa ska vara ett tillfälle för folk att lära känna varandra. Jag vill ha "en sista kväll" med mitt tjejgäng. Min sambo tycker likadant.

    Inget fel att bjuda alla om man vill det, men som sagt inte vår grej.

  • Trettondagsafton 09

    Förstår inte det där med sista kvällen med tjejgänget- För mig är det inte sista dagen/kvällen med mina vänner.

    Men det var inte det tråden handlade om, men som sagt jag tycker alla ska inbjudas, det är ju också ett sätt att lära känna nya vänner. För mig vore det otänkbart att inte vilja lära känna min mans vänners respektive! Vi ska ju ändå leva ihop

  • Bringsoniou

    Kapar tråden lite.
    Min m2b har tjejkompisar som kontaktat mig ang hans svensexa. Jag vill inte lägga mig i men jag vet inte vad han och hans killkompisar vill. Tips någon på hur jag kan snoka utan att stöta mig med någon? Eller ska jag bara säga att jag inte vill bli inblandad?

  • Bringsoniou

    Alltså: Är det ok med tjejer på svensexan?

  • Cackis

    Min blivande man hade tjejer på sin svensexa, som var nu i fredags. Det var lite mutter bland grabbleden till en början kan jag säga. Men han som ordnade svensexan insisterade, liksom jag, eftersom de här tjejerna är hans absolut bästa vänner - klart de skulle få vara med.

    Det blev till slut en bra mix av både killar och tjejer - och en superkul svensexa.

  • ossamartin

    Om man ska följa etiketten så ska alla i lämplig ålder som fått en inbjudan bli tillfrågade.
    Jag tycker man bjuder de som man har en relation till. Det är ju lite upp till den som blir frågad om han/hon vill lägga ner en massa pengar på någon de knappt känner.

Svar på tråden Vilka bjuder man till svensexan???