Inlägg från: country |Visa alla inlägg
  • country

Tanzania & Zanzibar

Under månaderna Mars- juli är det superbra att åka till tanzania och på safari! Det är regnperiod (Mars-juni) vilket gör att savannerna och parkerna är ljuvligt gröna, inte uttorkade som de lätt blir under resten av året!

Även om parken Serengeti är det mest berömda så skall ni tänka på att det är väldigt stor, och chansen att se "the big five" minskar något om man bara kör en dag där.

Jag vill slå ett ordentligt slag för lake Manyara och Ngorongoro!! Det är de underbaraste platserna jag någonsin sett på denna jord. Jag bodde i Tanzania i ett år, och safarierna det var bland det bästa jag gjorde under hela min tid där.

Zanzibar är säkert värt ett besök, men tyvärr kan jag inte tala av goda erfarenheter eftersom jag låg på sjukhus med malaria när jag var där :)

• country

ekpo1: bara fråga, så kan jag svara så gott jag kan :)

Jag skulle säga att det är bättre att åka till Tanzania istället för kenya. I tanzania finns många fler Safari-alternativ och från storstaden Dar es Salaam tar det bara nån timme med båt till Zanzibar. Men jag är nog lite partisk eftersom jag är kär i det landet :)

• country

Vi åkte också med JM tours! Vi var supernöjda med dem!

Svar på tråden Tanzania & Zanzibar