Inlägg från: Alinn |Visa alla inlägg
  • Alinn

Tanzania & Zanzibar

Jag och min blivande var i Tanzania och på Zanzibar nu i januari/februari. Vi åkte med Kenzan Tours. Har bara positiva saker att säga om Kenzan - mycket välskött. Skulle vi åka tillbaka skulle vi dock skippa Lake Manyara, kändes mer som en djurpark. Zanzibar var underbart. Bodde på norra sidan, Ngungwi, på Langi Langi Beach Bungalows. Mysigt och trevligt hotell.

• Alinn

Beror helt och hållet på barnen och hur rastlösa de är! Det är långa dagar på safarin, man sitter i bilen och vissa dagar är det långa transportsträckor. Men när man väl ser djuren tycker nog barnen att det är jättekul! Våra safaridagar började kl 8, lunch-picknick intogs vid 12.30 tiden, de flesta dagarna hade man tagit en paus tidigare så man kunde gå på toaletten. Det kan ju annars vara ett problem för barnen. Man kan ju inte bara stanna varsom för att gå på toaletten...

• Alinn

Jag och min sambo tyckte att Zanzibar var perfekt... Bodde på ett supertrevligt hotell (Langi Langi), stranden var fin och inte skräpig. Vi var i Stone Town två nätter och det var också bra. Stranden där var inte så fin, men mysiga gränder och matmarknaden på kvällen var fantastisk! När jag har pratat med andra som varit på safari i Kenya och kombinerat det med Mombasa kusten tycker jag att Zanzibar verkar mycket vackrare. Jag var speciellt förundrad över att alla var så trevliga.

• Alinn

Tyvärr missade jag att dyka, åkte på matförgiftning dagen då vi skulle dyka och var sen för matt :(. Vi snorklade dock vid Mnemba- måste dock säga att jag var grymt besviken på snorklingen. Har snorklat rätt mycket och måste säga att Thailands snorkling var betydligt bättre. Men vattnet är otroligt härligt vid Zanzibar!

Svar på tråden Tanzania & Zanzibar