Inlägg från: TEB08 |Visa alla inlägg
  • TEB08

Tanzania & Zanzibar

Chleah, jag skulle inte rekommendera att aka pa safari med sa sma barn. Skulle tro att 8-10 ars aldern ar mer lampligt. Man maste forsta och ha respekt for sin omgiving vilket kanske inte ar sa latt nar man har mycket spring i benen. Man kan visserligen lagga upp safarin pa olika satt (vi lamnar normalt camp kring 5 pa morgonen for att aterkomma kl 7 pa kvallen. Ar man vid nagon speciell sighting eller vantar pa en ev jakt sa ar det bara att halla sig i timmar...), men tror anda att tvillingarna ar for sma for att fa ut nagot av det.

Personligen sa ogillar jag Zanzibar. Visst stranderna ar vita och vackra, men on i ovrigt ar skrapig och inte sarskilt vanlig. Men ar man pa brollopsresa sa har man kanske inte sa mycket behov av annat ...

• TEB08

SofieochJamie - har tyvarr inget bra tips pa bad i omradet. Om ni bara ar ute efter sol och bad sa kan Zanzibar sakert passa. Vi var besvikna, men det berodde kanske pa hoga forvantningar och att vi kom direkt fran Rwanda, som ar bland de vanligaste och renaste lander (inget skarp nagonstans) jag varit i trots fattigdomen.

Linadesign - har inte testat sjalv, men for dykning ska Mocambique vara suverant. Fortfarande underutvecklad turism, sa du kan fa en hel strand for dig sjalv, men med erfarna dykledare (fran hela varlden).

Svar på tråden Tanzania & Zanzibar