• solhatten

kan inte bestämma mig ang reslängd (dottern ska stanna hemma)!

Hur resonerar ni andra som inte ska ha med era barn under bröllopsresan?
    Vår dotter kommer vara 3 år (eller 2 år och 11 månader)när vi ska åka. Det är bestämt att hon ska stanna hemma hos morfar/farfar/farmor (ja, alla slåss om att få passa henne) och vi kommer bo hos hennes morfar hela sommaren. Så att hon inte känner dem r inte problemet.

Problemet är nu att vi inte kan bestämma oss om vi ska ta en tio dagar lång eller åtta dagar lång resa.
    Ena sekunden tänker jag på att JAG kommer tycka det är jobbigt, nästa på att HON kanske kommer längta osv. Tio dara är ju ganska länge för en sådan liten plutta.

Hur har ni resonerat kring detta?

Ni som varit iväg utan barnen, hur har de reagerat när ni var bort /kom hem igen?

Så tacksam för svar!

• Svar på tråden kan inte bestämma mig ang reslängd (dottern ska stanna hemma)!
  • feltsen

åh, jag har aldrig varit borta från min dotter mer än nått dygn, men jag tror inte att jag skulle klara av att vara borta från henne i tio dagar. Skulle få dotter-abstinens på en gång ;D. Men alla är ju olika, jag utgår från mig själv- min dotter skulle säkert kunna ha det jättefint hos sina släktingar om vi reste bort. men jag vet med mig att jag inte skulle fixa det. en vecka skulle nog passa mig bättre.

• Camsan

Max en vecka skulle jag fixa. Vi skall till London i april från tors-sönd. Fattar inte riktigt hur vi skall klara oss utan sonen som är 3 år. Kan ju sakna honom även fast jag bara är på jobbet.

• Fenixx

vi kommer åka bort en vecka utan våra barn. dem kommer få vara hos våra föräldrar. dem kommer få det jätteskoj och är trygg med dem. är nog mer vi föräldrar som lider mest. men samtidigt känner jag att sen framöver blir det ju familjesemestrar och denna gång är det han och jag.

• Aleta

Jag och min man var borta en vecka när vår dotter var i den åldern. Efter några dagar vägrade hon att prata med oss i telefon längre. Då led vi!
    Hon däremot hade jättekul, åkte ånglok med farmor nästan varje dag och styrde och ställde.

När vi kom hem ville hon inte veta av oss först, men sedan var det bra. Jag har inte märkt av att hon har lidit. Jag tror att föräldrarna och barnen saknar varandra ungefär lika mycket.

• 090208

Jag tror du kommer langta mer an henne.. Faktiskt... Beror pa om hon ar valdigt mammig, men ar hon en sjalvstandig och tuff och saker unge sa klarar hon sig fint.

Och du, HUR ofta kan en smabarns-foralder aka pa semester?? Lyllo dig! AK, och njut!

• solhatten

tack för alla svar! tror nog det blir åtta-dagars resan=) hoppas man hinner njuta och koppla av på de 6,5 dagarna som blir om man bortser från resdagarna bara...

• Lycklig2009

varför skulle du inte hinna njuta av de dagarna även om det "bara" blir 6.5??? när ja reser ska ja ha mina med mig - finns inte en chans de blir kvar hemma . de tillhör familjen med oavsett om ja är nygift eller inte

• MulleNuh

Vi åker på en KORT resa direkt efter att vi gift oss. Blir då borta i 4 dagar. Mina barn är då 4,5 år och 15 månader.
    Sen när vi åker på vår "riktiga" längre resa får självklart våra barn följa med. Dom hör som sagt till familjen.

Finns nog inga rätta eller felaktiga svar på din fråga. Du får känna efter själv..

• brud080808

Våran pojke är nu 3,5år, jag tror aldrig jag skulle palla att vara borta i varken åtta eller tio dagar från honom. Så av de alt skulle jag ta den kortaste resan, 6,5dagar är väl en helt okej tid för att njuta och koppla av?

• 090414

Jag tror att dottern kommer att ha det jättebra hemma. Det är nog ni som känner att det blir jobbigt.

Jag tror att ni skulle få det mysigt hela familjen tillsammans på resan också...

Svar på tråden kan inte bestämma mig ang reslängd (dottern ska stanna hemma)!