• kermit100

Bröllopsresa till Side, Turkiet

Hej på er!
    Är det någon som varit till Side, Turkiet och vill dela med sig lite av det? Vi åker hela familjen (2 vuxna och 2 barn) i två veckor med Ving med avresa 2/9 och ska bo på Sunwing Resort & Spa Side Beach.
    Kanske någon har bott just där?

• Svar på tråden Bröllopsresa till Side, Turkiet
  • Det stora Blå

Vi har inte varit i Side utan i Alanya, men de vi pratat med anser att Side är bättre än Alanya, t ex bättre strand, kortare transfer, mindre och gemytligare, och särskilt bra för barnfamiljer.
    Vings barnhotell brukar ju vara bra, så ni får säkert en jättefin semester. Lycka till!

• SaraPayam

Vi har inte heller varit i Side utan i Alanya & Marmaris, vilket är två helt underbara städer
    Har med hört att det ska vara bättre strand osv. Så ni kommer säkert få en underbar resa

• kermit100

Ja jag hoppas och tror det. Var lite tveksam till Turkiet till en början, men ju mer jag läst och hört om just Side ju säkrare är jag på att vi gjort ett bra val.

• mwb

Vi var i side för flera år sedan. Inte som bröllopsresa utan som semester. Stranden var okej men vi badade hellre i hotellens pool. När det gäller shopping så var marknade bäst. I själva side fanns det mest klädbutiker som sålde skinnjackor och guldsmedsaffärerna. Fanns butiker med personal som pratade svenska. Gick jättebra och pruta. Rekommenderar att äta deras kebab som var urgott. Köper ifrån typ gatukök. Ha en trevlig resa.

• first lady

Jag har varit i side 2 gånger första för 14 år sedan och nu i höstast med familjen. Side har utvecklats jätte mycket.
    Vi bodde på side resort sun garden, lägenhets hotell.
    Första gången jag var där drog alla i en och ville sälja, bjuda i på te till sin butik. Nu var det ingen som drog i en, visst håjtade folk men inte på samma vis.
    Många bra resturanger. Pruta i butiker och marknader.
    I Side finns 2 stränder den ena är överbelaggd av folk där de stor hotellkejdorna ligger på rad, den andra ligger gångavstånd ca 15 minnuters promenad bort. Men betydligt mindre folk, lungnare och mer barnvänlig.
    Vi hade med oss 3 barn 11,3,4 år och de hade inga problem med att gå 1 km till stranden.

Ha hen trevlig resa.

• Strindlund

Jag och min sambo skall åka på bröllopsresa till Side i slutet av augusti, strax efter vårat bröllop! Har inte varit där tidigare, men jag har varit i Alanya två gånger och det är en mycket trevlig stad! Vi valde Side då det ska vara lugnare och bättre där..

Vi åker dock med Fritidsresor, vilket hotell minns jag inte nu, men det ska vara bra! När åker ni?

• kermit100

Vi åker 2 september, och stannar veckor.

Svar på tråden Bröllopsresa till Side, Turkiet