• w2b 09

Vad betalade ni för er fotograf?

vad betalade ni för er fotograf?
    har ingen aning om vad det kan kosta....

• Svar på tråden Vad betalade ni för er fotograf?
  • MyochErlend

vi kommer betala 2000-3000 kr
    då får vi en CD men bilder som hon tar under ca 1,5 timme..
    visa har hon specialbehandlat efter våra önskemål..
    sedan får vi göra vad vi vill med dem.. Förstora osv. det tyckte jag var bra

• MyochErlend

w2b 09 skrev 2009-02-04 20:12:32 följande:

Tack, vem ska ni anlita?
    Marielle Magnusson heter hon..
    Verkar jättetrevlig :)
    vi ska gifta oss i Värmland...
  • MimmiMama

Vi betalar 5500 kr för 4 timmar och vi äger rättigheterna till bilderna sedan. Vi får dem på en cd-skiva och de är redigerade. Minns inte antalet men det var jättemånga!!!

• carolaj83

2000:- då är det ett "kompispris"

• Tess80

Vi har lite lyx vi, för min svärfar är proffsfotograf och han kommer att vara vår fotograf under hela dagen. Allderless gratis, så det är skönt

• gbg81

3500 för fotografering innan vigsel samt i kyrkan och vid riskastning

• ElMac

Jag är så himla glad att min kompis ska fota och sminka mig. Eftersom hon är fotograf så blir det ändå inte "billigt" men kompispris iaf. Fördelen är dock att hon har fotat mig förr så de kommer kännas naturligt och iom att hon känner mig så känns sminkningen inte lika nervös. Blir minst lika fin då hon sminkar mig som då jag varit och betalt massa för det. Min sambo är också fotograf så hans bror kommer fota med hans kamera, min syster fotar en del till hennes tidning så hon har också en bra kamera och bra kunskaper samt att jag har en också som ska sättas i någons händer, vem har vi inte bestämt ännu.

Shit, här sitter jag och svamlar men jag håller mig inte till frågan för jag har ingen aning vad hon vill ha av oss :)

• 040409

Vi betalar 7000 kr, 1-2 timmar, både studio och utomhus. får en cd med ca 50 bilder i låg upplösning varifrån vi väljer 12 till ett album med bilder 12x12, och så får vi en inramad bild 24x24 (fotografens favorit!). Är ganska dyrt, men jätteduktig och trevlig fotograf. Hon har rutin och tipsade om massa andra saker utöver själva fotograferingen när vi träffade henne! Vi vill lägga lite mer på fotograf för att få lite annorlunda snygga kort, lite mer än bara porträtt fotografering.

Sen har vi två duktiga kompisar som är amatörfotografer som ska fota på vigsel och fest, så där kommer vi få massa mer kort gratis. Dessutom ska fästmannens syster som är journalist ta "bakom kulisserna" kort under förmiddagen när vi gör oss i ordning och så.

• anja1661

vi betalar bara en taxi hem för henne sen efter fotograferingen!!
    hon är en porträttfotograf som ville utöka sina kunskaper med bröllopsfoton....så hon lovade att göra det gratis om hon fick lägga in nån bild på hennes hemsida och i son portfolio!!!!

gratis är gott!!!

Svar på tråden Vad betalade ni för er fotograf?