• w2b 09

Vad betalade ni för er fotograf?

vad betalade ni för er fotograf?
    har ingen aning om vad det kan kosta....

• Svar på tråden Vad betalade ni för er fotograf?
  • Nina och Rickard

Jag bokade våran fotograf idag!
    Vi kommer betala 2000:- för själva fotograferingen (ca en timme innan vigsel ute i naturen + själva vigseln), sen får vi köpa högupplösta bilder på cd, 200:- per bild eller 10st/1500:- och därefter 100:-/bild.

Helt okej pris tycker jag!

• anapanasiti

Jag fick ett pris på 2300:-. Då ingår resa för fotografen (6 mil), 1 timmes fotografering och 21 bilder i album.

• Vargtassa

995 kr för fotografering i studio. Sedan minst 50 kr/bild beroende på storlek..

• fiakanin

Vi kommer att betala 4000 för fyra timmar. Vi äger då alla korten och förstorar själva. De skickar två fotografer för det priset, så det borde bli många kort!! :)

• VINTERBRUD 090214

1500:- först foto innan kyrkan, sen inne i kyrkan och sen utanför.
    Vi får bilder på Cd och gör vad vi vill med den.

• lisen85

5500 betalar vi. då kommer två fotografer att följa oss hela dagen. vi får bilderna på DVD i full upplösning med rätt att göra egna kopior som vi vill. dessutom bjöd de på en secret box fotografering utan extra kostnad.

• Anciii

Vi valde en dyrare fotograf men hon hade grymt snygga bilder 7200:- för två timmar inklusive 10 bilder

• Plummis83

7200 kr! Då är det fotografering minst 2 timmar före vigseln, under vigseln och mingel utanför kyrkan! Vi får alla bilderna på skiva som vi får göra precis vad vi vill med, en massa kopior, några förstoringar!!

Sen under festen så kommer ju de flesta gästerna ha sina kameror med sig...

Vi kommer även be en bland gästerna att filma!!

• Äntligen09

En vän till min m2b är fotograf och kommer därmed att fota oss innan, under och efter vigseln. Även festen kommer han att fotografera. Och på min m2b släktsida är det så många som älskar att fota så vi kommer inte ha nåot problem med att få många underbara bilder från våran dag

• trebarnsmamma

2800 kr för två timmar exkl bilder. Vi får en CD med lågupplösta bilder där vi sedan får välja ut vilka hon skall framkalla, vad de kostar vet jag inte!

• Stardusty

Vi betalade 8900 kr för 2,5 timmes fotografering. Då fick vi ett inbundet album med 25 bilder + alla bilder lågupplösta på CD.

Priser är svårt, en billig och en dyr fotograf kan båda vara dåliga eller bra. Jag gjorde så att jag kollade runt på olika fotografers hemsidor och när jag väl fastnade för vår fotograf spelade priset ingen roll för hennes bilder liknade ingen annans. Om du själv vill se är hennes hemsida www.lindisima.se

• brud080808

Ser att flera skriver att de får lågupplösta bilder på cd, är det inte bättre med högupplösta?

• Stardusty

Jo självklart, men det är ju samma sak som att "ge bort" sitt arbete då man med högupplösta bilder kan göra egna framkallningar m.m.

brud080808 skrev 2009-02-12 10:06:59 följande:
    Ser att flera skriver att de får lågupplösta bilder på cd, är det inte bättre med högupplösta?
  • brud080808
    Stardusty skrev 2009-02-12 10:12:41 följande:
    Jo självklart, men det är ju samma sak som att "ge bort" sitt arbete då man med högupplösta bilder kan göra egna framkallningar m.m.
    Jag har nämligen fått följande erbjudande, som vi förhoppnings kommer nappa på om karln vill :

Resa för fotograferen ca 2x8mil. (alltså totalt 16mil).

Bilder på cd skiva, högupplösta, med rättigheter till bilderna.
    En massa kort, alla bilder finns både i färg och svartvitt.

Bild i lokala dagstidningen.

Totalt 5000kr.

Alternativt:
    Halvdagsfotografering. Fotografen fotar porträtt, vigsel, när gästerna anländer till kyrkan, kramkalaset efteråt, riskastning och ev familjekort om vi önskar det. (ca 3 timmar)
    Albumet kostar 5000kr och cd-skivan kostar 7000kr.
    Både och kostar 7500kr.

Vilket skulle ni ha tagit?
  • ario

17,000:- för fotografering och videofilm under hela bröllopet

• 040409

Ni som får alla bilder högupplösta på cd/dvd, är de redigerade då? många fotografer lägger ju ner massa extra jobb på redigereing på de kort som sen framkallas i större format, men gör de oxå det på alla korten som ni får med er?

• TesshjärtaFred

vinterbrud: det var ett jättebra pris. vad är det för fotograf?

• Plummis83

De bilderna som vi får kopior och förstoringarna kommer vara redigerade på skivan men inte de andra!! Vi får själva välja ut vilka bilder!!

040409 skrev 2009-02-12 16:32:16 följande:
    Ni som får alla bilder högupplösta på cd/dvd, är de redigerade då? många fotografer lägger ju ner massa extra jobb på redigereing på de kort som sen framkallas i större format, men gör de oxå det på alla korten som ni får med er?
  • marriage09

Det verkar som om många har fått tag på fotografer till bra priser!!! Någon som har i Göteborg??
    Tacksam för råd!

• cooksienelle

Många intressanta svar.
    Är det någon av er alla som anlitat er fotograf i närheten av Smögen. Vill också veta precis som ts...

Svar på tråden Vad betalade ni för er fotograf?