Vad betalade ni för er fotograf?
vad betalade ni för er fotograf?
har ingen aning om vad det kan kosta....
vad betalade ni för er fotograf?
har ingen aning om vad det kan kosta....
Jag bokade våran fotograf idag!
Vi kommer betala 2000:- för själva fotograferingen (ca en timme innan vigsel ute i naturen + själva vigseln), sen får vi köpa högupplösta bilder på cd, 200:- per bild eller 10st/1500:- och därefter 100:-/bild.
Helt okej pris tycker jag!
Jag fick ett pris på 2300:-. Då ingår resa för fotografen (6 mil), 1 timmes fotografering och 21 bilder i album.
995 kr för fotografering i studio. Sedan minst 50 kr/bild beroende på storlek..
Vi kommer att betala 4000 för fyra timmar. Vi äger då alla korten och förstorar själva. De skickar två fotografer för det priset, så det borde bli många kort!! :)
1500:- först foto innan kyrkan, sen inne i kyrkan och sen utanför.
Vi får bilder på Cd och gör vad vi vill med den.
5500 betalar vi. då kommer två fotografer att följa oss hela dagen. vi får bilderna på DVD i full upplösning med rätt att göra egna kopior som vi vill. dessutom bjöd de på en secret box fotografering utan extra kostnad.
Vi valde en dyrare fotograf men hon hade grymt snygga bilder 7200:- för två timmar inklusive 10 bilder
7200 kr! Då är det fotografering minst 2 timmar före vigseln, under vigseln och mingel utanför kyrkan! Vi får alla bilderna på skiva som vi får göra precis vad vi vill med, en massa kopior, några förstoringar!!
Sen under festen så kommer ju de flesta gästerna ha sina kameror med sig...
Vi kommer även be en bland gästerna att filma!!
En vän till min m2b är fotograf och kommer därmed att fota oss innan, under och efter vigseln. Även festen kommer han att fotografera. Och på min m2b släktsida är det så många som älskar att fota så vi kommer inte ha nåot problem med att få många underbara bilder från våran dag
2800 kr för två timmar exkl bilder. Vi får en CD med lågupplösta bilder där vi sedan får välja ut vilka hon skall framkalla, vad de kostar vet jag inte!
Vi betalade 8900 kr för 2,5 timmes fotografering. Då fick vi ett inbundet album med 25 bilder + alla bilder lågupplösta på CD.
Priser är svårt, en billig och en dyr fotograf kan båda vara dåliga eller bra. Jag gjorde så att jag kollade runt på olika fotografers hemsidor och när jag väl fastnade för vår fotograf spelade priset ingen roll för hennes bilder liknade ingen annans. Om du själv vill se är hennes hemsida www.lindisima.se
Ser att flera skriver att de får lågupplösta bilder på cd, är det inte bättre med högupplösta?
Jo självklart, men det är ju samma sak som att "ge bort" sitt arbete då man med högupplösta bilder kan göra egna framkallningar m.m.
17,000:- för fotografering och videofilm under hela bröllopet
Ni som får alla bilder högupplösta på cd/dvd, är de redigerade då? många fotografer lägger ju ner massa extra jobb på redigereing på de kort som sen framkallas i större format, men gör de oxå det på alla korten som ni får med er?
vinterbrud: det var ett jättebra pris. vad är det för fotograf?
De bilderna som vi får kopior och förstoringarna kommer vara redigerade på skivan men inte de andra!! Vi får själva välja ut vilka bilder!!
Det verkar som om många har fått tag på fotografer till bra priser!!! Någon som har i Göteborg??
Tacksam för råd!
Många intressanta svar.
Är det någon av er alla som anlitat er fotograf i närheten av Smögen. Vill också veta precis som ts...