Inlägg från: BlendaSigne |Visa alla inlägg
  • BlendaSigne

Bila i USA

Santa Barbara är ett måste. SUPERFINT!

Håller med föregående talare om San Diego också. Superfint där!
    Har också bott där o La Jolla är underbart samt stränderna nere i Down Town, Mission Beach o Ocean Beach. Coronado Island är också mysigt!

L.A tycker jag själv är överreklamerat. Lägg hellre dagarna i Santa Barbara, Monterey, San Diego, San Fransisco. I L.A hinner man på en dag se det "viktiga" som e skoj o ha sett... t.ex Santa Monica/Venice, Rodeo Dr, Hollywood Blvd... Universial Studios är ganska coolt. Ganska dyrt, men de kan de vara värt.

Napa Valley e ju supermysigt om man är i SF! Gott vin o underbar miljö. Kan köra själv o se massa olika vingårdar el ta en guidad busstur från S.F.

Om man ska åka till Mexico, skippa för guds skull Tijuana... åk direkt längre ner i Mexico!!!

Las Vegas är skoj o ha sett. Supergalet spektalek! Rekommenderar en el två nätter där. Inte mer. Man får liksom nog av allt efter den tiden. Vill man se Hover Damm så kan man "svänga förbi" på vägen dit/hem om man har några timmar övers. Kul o ha sett.

När vi åkte för några år sen så bokade vi hotell i de stora städerna o sen lämnade de öppet däremellan o visste bara att vi på x dagar skulle ta oss y mil. Då kunde vi stanna där vi kände för det o det blev inte så mkt måste. Det är ett bra tips om man reser när det inte är absolut värsta turistveckorna.

Jag har bilat i Florida också o där finns det också massor att se. Väldigt över förväntat för mig. Vi bilade från Savannah Georgia hela östkusten ner till Key West o sen hela västkusten upp till Panama City Beach. UNDERBAR RESA :) Rekommenderas också.

Joji skrev 2009-02-05 19:18:32 följande:
    Ja du... Vi har inte satt någon direkt budget... Har en del att lägga, även om vi självlart vill ha ett ekomomiskt tänk. Funderar lite på att skippa Monterey för att lägga en extra natt och dag i San Diego...Eller, nån som gjort denna kust: vilket ställe skulle ni välja att stoppa på mellan San Fran och LA; om ni bara fick välja ett???
Svar på tråden Bila i USA