Inlägg från: Sommarpar |Visa alla inlägg
  • Sommarpar

Bila i USA

Hej alla!
    tack Joji för att du tipsade om tråden!

vi ska vara borta i 2,5 vecka och ska åka tvärtom än ni flesta andra ;0)
    vi åker: Las Vegas, LA har hyrt bil där så vi tänkte ta oss till san diego ngn dag sedan ska vi ta rutt 1 upp till San francisco.

vi har bokat Paris i LV som vi har hört gott om, sedan har vi bokat hollywoodcityinn efter att "pumpkin moderator" tipsat om hotellet (tack så jättemycket!!!!) under vägen till san francisco stannar vi på vingårdar (antadligen sover över på en), yosemite naturreservat och rider häst osv.

ska boka ngt b&b i SF innan vi åker annars tror vi att vi stannar där vi tycker det är fint...

• Sommarpar

Vi har inte bokat i yosemite, tänkte ta en halv dag/heldag där inte mer men om det är så otroligt så kanske man ska stanna längre.. om ni har ngr bra prisvärda boende tips får ni jättegärna skriva, samma med San Francisco.

på rutt1 funderar vi på att boka utefter vägen beroende på hur mkt man kör och varrt man hamnar, vad tror ni om det, eller är det bättre/lättare att boka allt hemifrån?

jag har även en fråga om bil. Vi har hyrt en "vanlig" bil men jag hart en dröm att köra cab i LA. Hur är det med bilar i USA? är det värt det tror ni eller är det "säkrare" med en vanlig bil?

• Sommarpar

Oj, vikka bra tips ni ger, borde hänga här lite oftare.. ;0)

• Sommarpar

Vi betalade lite under 10000:-/pers. då flyger vi gbg-ny NY-las vegas LV-LA och SF-NY NY-gbg.
    är kanske dyrt, men vi åker den 13 juli, mitt i semestern..smakar det så kostar det, eller?!

• Sommarpar

men då verkar det ju faktiskt så att våra biljetter inte är så JÄttedyra trots allt...

fick tips om ett hotel i LA av en bekant. Beverlyterrace.com ska tydligen vara bra, vi har ju redan bokat men kanske kan va tips för ngn av er...

• Sommarpar

vi åker med american airlines och scandinavian airlines..

Vi vill åka helikoptertur över gran canion (som de flesta som åker till LV kanske?!) vad är bäst/billigast att boka på plats eller hemifrån?
    mina tankar går att det kanske är dyrare hemifrån men utsålt om man ska boka på plats...

• Sommarpar

anna o johan: vi ska bo på Paris. hade världens beslutsångest när vi skulle boka, allt verkar ju sååå fint...

ha hört att när man åker till Las Vegas så MÅSTE man åka bergochdalbanan på New York New York. Kanske ett tips till alla som älskar Liseberg!!! (och gröna lund förståss o allt där emellan)

• Sommarpar

vi ska till LV 13-17 juli.

Jag blir så myfiken och sugen på att testa den "berömda" mikshaken, vågar nästan inte ens berätta att jag inte visste att det fanns...hittar man det "vart man än går" eller är det på speciella ställen i USA?

• Sommarpar

ska genast kolla upp det! ni verkar ju totalsålda så nu har ni byggt upp mina förväntningar ;0)

• Sommarpar

haha!!! vågar nästan inte svara på den frågan här....äuhm..neaää..
    men jag har en kompis som tycker det är gott.. *skrattar*.
    vet inte om det skulle göra det mer "ok" men... :0)

Svar på tråden Bila i USA