• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Joji

Ja, det tror jag att det är! Er resa låter också häftig!

Jag älskar Australien, men har även alltid velat se USA!

• Joji

Ja du... Vi har inte satt någon direkt budget... Har en del att lägga, även om vi självlart vill ha ett ekomomiskt tänk.

Funderar lite på att skippa Monterey för att lägga en extra natt och dag i San Diego...

Eller, nån som gjort denna kust: vilket ställe skulle ni välja att stoppa på mellan San Fran och LA; om ni bara fick välja ett???

• Joji
    fromheretoeternity skrev 2009-02-05 19:12:23 följande:
    Ungefär så ska vi också göra men vi åker från San Diego vidare till Nevada och Las Vegas!
    Detta är ju egentligen bättre... Alltså att åka från SanD Diego till Las Vegas, och sen till Hawaii. Frågan är om man kan flyga till Hawaii från Las Vegas, vi fick för oss att man inte kunde det. Måste kolla upp!

Vi har prelimenärbokat flygbiljetter.
  • Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-06 17:20:04 följande:
    Förresten, se inte Santa Monica som en del av Los Angeles - se det som en helt egen ort och åk dit och spendera tid. Så mysigt!
    Vår resebyråtjej rekommenderade oss att bo i Santa Monica under hela LA vistelsen, och då ta oss in till LA... Vad tror ni om det?
  • Joji

Åh, tack Pumpkin! Hon menade att det finns så många "ruffiga! områden i LA, särkilt i Holluwood, och att det därför är bättre att bo utanför... Men det som ni bodde på (antar jag) verkar ju bra!?

• Joji

Tack för alla tips, såhär långt - jättesnällt!

Vi satt uppe till 02.30 igår, surfade runt på olika siter och pratade om resan. Mysigt!

Nu funderar vi till och med på att skippa Hawaii och satsa på USA. Känns plötligt dumt att inte spendera tid längs Highway 1 t ex...

Carmel verkar mysigt - ni som varit där, vad säger ni?

• Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-08 14:34:55 följande:
    Jag säger: Missa INTE Carmel! Supermysigt och så charmigt! Har du kollat in våra bilder från vår resa på resdagboken.se förresten? Där finns en del foton från bland annat Carmel.
    Åh nej - det har jag inte! Tack - ska spana direkt!
  • Joji

Åh, vilken underbar och fyllig reseskilldring! Ska ta mig tid att läsa den grundligt!

Kan tänka mig att du har dubbla känslor när du svarar på frågor om din resa, ni verkar ju ha haft det så bra... Jag får massa olika känslor när det gäller Australien i alla fall, där jag varit två gånger 1.5 år sammanlagt... Så fort jag ska tipsa någon fylls jag av enorm längtan och avund!

Men tack så jättemycket för dina tips, såhär långt!

• Joji

Ja precis!

Ser att vi har ytterligare en sak gemensam: kärleken till Ben & Jerry´s! På Aruba hade de sådana glassbarer också, och smaker som inte finns här. I USA ska jag prova varenda smak som finns! Och shakesen ser ju väääldig smarriga ut! Fast jag är inte sååå förtjust i choklad, min favvo här i Sverige är Peace of cake. *har en i frysen tills ikväll*

Svar på tråden Bila i USA