Inlägg från: Lindybell |Visa alla inlägg
  • Lindybell

Bila i USA

Hej hopp! Jag har bilat San Francisco - Napa Valley - Monterey - Highway 1 till Los Angeles - Disneyland - San Diego - Phoenix - Grand Canyon - Las Vegas - Yosemite National Park - San Francisco. Svarar gärna på frågor om någon är nyfiken.

• Lindybell

Mm den rekommenderas. Funderar på att göra mina favoritdelar igen, fast den här gången på mc. Isf blir det mest San Francisco och kusten.

Heloise skrev 2009-02-09 14:45:56 följande:
    Precis den rutten vi vill göra fast vi skulle vilja starta i Seattle
  • Lindybell

Santa Barbara kan jag rekommendera. Det var riktigt mysigt.

• Lindybell

Tänk främst på att det är varmt - väldigt väldigt varmt - den tiden så boka med luftkonditionering.

Kampi skrev 2009-02-10 13:13:06 följande:
    Åh, vilken bra tråd! Vi bokade vår bröllopsresa för två veckor sedan och vi åker den 5 juli till New York, den 7 juli flyger vi vidare till Las Vegas och därifrån tänkte vi köra via Grand Canyon till San Francisco och sedan ner längs kusten (och stanna några nätter på vägen) till LA och slutligen till San Diego.I Vegas ska vi på på Luxor (pyramiden) men i övrigt är vi intresserade av hotelltips på de andra ställena!
  • Lindybell

Vi bodde bara en natt i Yosemite, på Tanya Lodge strax utanför gränsen. Det var en bit att köra så jag rekommenderar en natt om man ska hinna sova. Från San Francisco gick det väl på några timmar, men från Las Vegas med stopp i Grand Canyon blev det verkligen en heldag i bil.

• Lindybell

Jag bokade genom en sajt som letar rätt på billigaste priset och sedan får man reda på efteråt vilken firma det blir. De kör på de stora så inga konstigheter. Och vi fick en bra bil. Hade en Pontiac Grand Prix i två veckor. Helt suveränt.

• Lindybell

Jag bodde på New York New York i Las Vegas och de hade pool. Tycker många verkar ha det, i alla fall de som ligger på the strip.

• Lindybell

Jag var till Napa och Sonoma och besökte bland annat Berringer, www.beringer.com/. Kan rekommenderas!
    Anna och John skrev 2009-02-20 18:03:25 följande:

Vi vet inte riktigt än.. det är så mycket vi vill hinna med o så kort tid att vara ledig och kunna finansiera... vi ska nog ta en dag att köra genom napa ev stanna vid en vingård eftersom vi båda är vin fantaster, vi var i toscana för nåt år sedan... helt fantastiskt.. är det nån som varit i Napa och besökt nån vingård?
Svar på tråden Bila i USA