Inlägg från: Linn74 |Visa alla inlägg
  • Linn74

Bila i USA

Hej!

En fråga:
    Om man ska åka Highway 1 och inte vill ha ett detaljspäckat schema, utan lite mer avslappat och lugnt med mycket tid för avkoppling - vilka saker får man ändå inte missa?

Och hur många dagar tror ni att en sån långsam tripp skulle ta? 2-3 dagar - eller mer?

• Linn74

Tack för svaren! Hur är det med hotell/motell och så, finns det en uppsjö längs vägen så det bara är att ta in någonstans, eller bör man boka i förväg??

Ninnispinnis skrev 2009-02-11 07:40:34 följande:
    Vi hade tre övernattningar på vägen (Santa Barbara, Morro Bay och Monterey). De är nog det minsta man bör beräkna, tycker jag. Det finns så otroligt mycket att se och det är skönt att slippa stressa och kunna stanna när och var man vill.
    [/citat]
    Lindybell skrev 2009-02-11 07:44:42 följande:
    [citat]
    Vi bodde bara en natt i Yosemite, på Tanya Lodge strax utanför gränsen. Det var en bit att köra så jag rekommenderar en natt om man ska hinna sova. Från San Francisco gick det väl på några timmar, men från Las Vegas med stopp i Grand Canyon blev det verkligen en heldag i bil.
  • Linn74

Det är väl inte dyrt - det är ju jättebilligt!!? Får man fråga var ni bokade och vem ni flyger med?? Det billigaste jag kan hitta är ca 11000/pers tur/retur Gbg-Las Vegas och hem SFO-GBG

Sommarpar skrev 2009-02-13 17:47:21 följande:
    Vi betalade lite under 10000:-/pers. då flyger vi gbg-ny NY-las vegas LV-LA och SF-NY NY-gbg.är kanske dyrt, men vi åker den 13 juli, mitt i semestern..smakar det så kostar det, eller?!
  • Linn74

Oj, vi hade ställt in oss på att betala ca 20000 för alla flygbiljetterna. Ska kolla luftgrop, tack för tipset!

Pumpkin skrev 2009-02-13 17:53:04 följande:
    11000 per person?! Det var verkligen inte billigt. Testat att söka flygbiljetter via luftgrop.se?
  • Linn74

FUnderar på att kolla på resor från CPH istället och ta bussen eller tåget ner. Det borde väl vara några tusen billigare??

Joji skrev 2009-02-14 10:39:34 följande:
    Oj - jag kollade lite noggrannare på förslaget vi fått och såg att våra flygbiljetter kostar 24 000, alltså 12 000 per person. I dagsläget gäller det för Göteborg - San Fran, San Diego - Göteborg. Typ samma rutt som du kollat på, Linn74 fast omvänt!Fast nu är ju vår rutt ändrad, så vi flyger från Las Vegas - Hawaii-Göteborg vilket innebär ytterligare cirka 10 000 kronor.Vi har förvisso 2000 i rabatt på denna resebyrån, men ska nog spana på Luftgrop ändå!
  • Linn74

Kan man få gå på biljettsökningskurs hos dig?

Det verkar svårt att hitta riktigt bra priser när det ska åkas hem från annan stad. Multi-way kallas det visst på vissa sidor...

Pumpkin skrev 2009-02-14 11:09:37 följande:
    Shit vilka dyra flygbiljetter ni hittar tjejer
  • Linn74

Har försökt hitta
    GBG-Vegas 1/8
    SFO-GBG 15/8

Kan möjligtvis skjuta på det en dag + men inte - då m2b kommer vara på kurs i Seattle i veckan...

Pumpkin skrev 2009-02-14 11:45:32 följande:
    Javisst, jag kanske ska starta en sån kurs?
    Jo det är alltid dyrare att flyga till en flygplats och hem från en annan, tyvärr. Vilka datum var det ni skulle åka Linn74?
  • Linn74

Förresten;

Ett tips till er som ska till vegas är att INTE åka på helgen om ni har möjlighet att undvika det (vilket vi inte har med den rutt vi har planerat)! Många hotell har typ halva priset på vardagar jfrt mot helger.

• Linn74

Ja, det verkar inte skilja så jättemycket i pris. Nåja, det är ett tag kvar tills vi kommer boka....

Har ni andra bokat redan??

Pumpkin skrev 2009-02-14 12:04:25 följande:
    Nu hittade jag lite billigare. Med en utresa den 3 augusti till Las Vegas, och en hemresa den 18 augusti från San Francisco, skulle det kosta er totalt 18308kr.
  • Linn74

Hej

Santa Rosa - varför det?? Jag var där på språkresa 1991, det är därför jag undrar. Det är ju ett lite "udda" ställe, har aldrig tidigare hört om någon som åkt dit

Vi kommer nog bo på Luxor i Vegas. De har en bra pool (tydligen inte så många hotell som har ute-pool i Vegas verkar det som)

Anna och John skrev 2009-02-16 18:04:50 följande:

Hej, va kul med bil resor... vi ska bila från san francisco till lasvegas via bishop och santa rosa... vi ska inte åka förrän i oktober... lite jobbigt att vänta.Var ska ni på i las vegas?
  • Linn74

Om allt går vägen så är vi i Vegas 1-3 augusti och drar sedan vidare till LA/Santa Monica och sedan San Francisco.

sasso skrev 2009-02-17 12:42:19 följande:
    Oj...undra hur det kommer sig att de har så dålig väg dit när det är miljontals som besöker platsen. Jaja...det får bli som det blir. Bäst att teckna bra försäkring om vi får punktering :)Hur länge har ni planerat att stanna i Las Vegas - Alla ni som ska dit i sommar? Vilka datum är ni där?Vi kommer vara där 1 - 3 juli.
  • Linn74

Älskar den där med cookie dough. Och Phish food

Pumpkin skrev 2009-02-18 14:51:13 följande:
    Haha Well, mina tips blir Chocolate Fudge Brownie, Strawberry Cheesecake och Half Baked. Det är mina favoriter Milkshaken jag pratade om är gjord på bland annat Chocolate Fudge Brownie-glassen.
  • Linn74

Ja, vi ska dit.
    Kan man ju inte missa, ju!!

sasso skrev 2009-02-18 15:41:55 följande:
    Jag bor i Trollhättan.Ska till Göteborg på lördag på bröllopsmässa i konserthuset. Någon mer som ska dit?
  • Linn74

Vi har siktat in oss på 1-3 augusti. Ni då?
    Santa Rosa är mysigt. Det är iofs 18 år sen jag var där, men det finns bl.a en ishall där... Ska ni åka och titta på några vingårdar och så??

Anna och John skrev 2009-02-19 18:26:03 följande:

Hej Linn74jag har en av mina bästa vcänner som bor där som jag inte träffat sen hon flyttade för 4år sedan... vi funderar oxå på att bo på luxor, hyfsat centralt till hyfsta pris oså poolen... När ska ni dit?
  • Linn74

Syrran åkte kl. 07 i morse... *avundsjuk suck*
    Känns dock bra att ha två "föråkare" som spanar lite åt oss *S*

Svar på tråden Bila i USA