Inlägg från: rosarosen1 |Visa alla inlägg
  • rosarosen1

Bila i USA

Hej!

Jag hänger på i denna tråden, vi ska oxå bila i USA, på västkusten!

Såg att Pumpkin var här inne, hon är expert på området, so this is the place to be!!

• rosarosen1
    Joji skrev 2009-02-19 13:49:58 följande:
    Japp, det har vi insett! Välkommen!! Kul med fler, när ska ni åka? Har ni planerat in någon rutt?
    ja hon är väldigt duktig, hon har koll på vad som gäller!

vi har inte bestämt när vi ska åka faktiskt, men det blir nog inte i direkt anslutning till bröllopet (vi gifter oss i Italien den 28 juli).

Men rutten har vi bestämt: LA-San Diego-LV-Hoover Dam-Grand Canyon-LV igen-Death Valley-Yosemite National Park-Napa Valley-SF-Highway 1 med Monterey, Santa Barbara, Pebble Beach(golftokiga) o kanske nåt annat mysigt längs denna väg-LA.

Antar att man bör lägga en 4 veckor ialla fall.

Jag har bara varit i USA en gång, i Chicago o det var toppen. Har blivit ännu mer USA tokig sen dess. Alla ni som skriver om Cheesecake factory, jag håller med er om att det är suuuuupergott. Ni som ska åka - glöm inte gå dit o testa, ni kommer inte att ångra er.
  • rosarosen1

Någon som ska till Universal Studios?

• rosarosen1

Så himla fint, va gulligt!!

Pumpkin skrev 2009-02-19 14:53:24 följande:
    För övrigt så var det när maken var i San Diego som vi pratade på telefon för första gången någonsin, och det var när han kom hem därifrån som vi möttes på Arlanda och blev ett par. Så det kändes himla fint att avsluta vår bröllopsresa just där
  • rosarosen1

Genom min äldsta vän. Vi var panka innan lön o bestämde oss för att ändå ha en rolig lördag. Så vi gick på bio o där kom min blivande man gående, han kände tydligen min vän lite grann. så han hängde med på bio, som sedan blev en utekväll fram till 8 på morgonen. Ett telefonnr-byte senare så är vi här. Typ. Nästan 8 år sedan. Shit va tiden går.

• rosarosen1

åh napa valley vill jag till o kolla på mysiga vingårdar. är det någon mer än jag som tänker Falcon Crest?...

Svar på tråden Bila i USA