Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Bila i USA

Vi ska göra ungefär samma resa som ni andra i sommar, fast vi startar och slutar i Las Vegas. Ska bli så himla kul!

Det där med flygpriser beror ju så mycket på när man ska åka, och om man åker dit och hem från samma flygplats eller inte. Men jag har iallafall sett biljetter för 5200 till San Francisco från Stockholm och för 5400 till Los Angeles i augusti.

Pumpkin, jag har varit inne och tittat på era foton och läst er reseberättelse och längtar nu ännu mer. Tack så mycket för titten, vilken underbar bröllopsresa ni verkar ha haft!

Vi hade ju egentligen bestämt oss för Cambria men nu måste vi nog ändå fundera på om det ska bli Pismo Beach istället.

• Telemarkgrrl

Törs man erkänna här att man tycker att Häagen-Dazs är mycket godare än B&J? Ni råkade inte se om det fanns några såna barer i Las Vegas/Kalifornien också medans ni letade efter era B&J-ställen?

• Telemarkgrrl

Jag är ganska säker på att det går att hitta även Häagen-Dazs i Las Vegas, det är ju också ett amerikanskt märke. Jag ska nog gå in på deras hemsida och skriva ut listan på Häagen-Dazs-ställen längs vår rutt, man vill ju inte missa något. Minst en om dagen är mitt mål.

Åh, jag kommer att få späka mig en månad före och efter resan känner jag. Men det är det värt!

Vi tänkte bo på Flamingo när vi kommer till Las Vegas, är det någon som har bott där? Det är billigt, ligger på Strippen och har ett fint poolområde. Har fått okej recensioner på Tripadvisor också.

Sen när vi kommer tillbaka till Las Vegas (vi flyger Stockholm - Las Vegas tur och retur) så tänkte vi lyxa till det lite mer och bo på Bellagio eller Paris.

• Telemarkgrrl

Hos oss är det jag som planerar och letar tips osv, sen lägger jag fram det jag hittar för maken och så bestämmer vi tillsammans. Jag älskar att planera och göra research och han avskyr det så det brukar inte vara några problem.

Svar på tråden Bila i USA