Bila i USA
Vi bilade också i USA på vår bröllopsresa i september.
Vi var borta i två veckor och vår rutt såg ut så här: LA - Yosemite - Las Vegas - Santa Barbara - Morro Bay - Monterey - San Francisco.
Jag älskade också LA, vi hade inte så höga förväntningar och blev positivt överraskade. Vi spenderade en halv dag på Universal Studios - fantastiskt kul!
Yosemite var fantastiskt vackert, och Las Vegas precis så galet som vi trott. Vi bodde på Caesar´s Palace och tog även en helikoptertur till Grand Canyon - häftigt!
Santa Barbara var väldigt trevligt, där hade jag gärna spenderat mer än en natt. Morro Bay var jättetrevligt och kändes mer genuint än många andra ställen. Fantastisk mat nere i hamnen med sjölejon i hundratal som låg och snarkade bredvid
Monterey var trevligt men större än vi trott. Längs Hwy 1 är Big Sur, Carmel och 17-mile drive värt att nämna, samt Solvang om man vill se en knasig artificiell dansk by. Santa Cruz upplevde vi dock som inte speciellt trevligt, vi körde runt, tog en fika och åkte sedan därifrån så snabbt vi kunde.
San Francisco är härligt annorlunda, väldigt trevlig stad. Cable cars, Fisherman´s Wharf och Golden Gate bron har ju redan rekommenderats.
Vi hade förresten ingen GPS, utan en fantastisk karta som innehöll såväl översikt över Kalifornien med omnejd samt detaljeradkarta över SF och LA. Det var fullt tillräckligt för oss! Det är ju en del av charmen att köra lite fel och få se sådant vi annars hade missat
Jag och Pumpkin med flera har tidigare skrivit i en (två?) tråd från i somras, den kan vi säkert leta fram om ni inte redan sett den.
Ni har en underbar resa framför er!