Inlägg från: Kampi |Visa alla inlägg
  • Kampi

Bila i USA

Åh, vilken bra tråd! Vi bokade vår bröllopsresa för två veckor sedan och vi åker den 5 juli till New York, den 7 juli flyger vi vidare till Las Vegas och därifrån tänkte vi köra via Grand Canyon till San Francisco och sedan ner längs kusten (och stanna några nätter på vägen) till LA och slutligen till San Diego.

I Vegas ska vi på på Luxor (pyramiden) men i övrigt är vi intresserade av hotelltips på de andra ställena!

• Kampi

Vi bokade vår hyrbil nyligen och vi bokade en cab. Det var inte så dyrt jmf med en vanlig bil, tror det skiljde max 2000 kr för två veckor. Man vill ju passa på att åka cab när man väl är där Man kan ju alltid dra upp sufletten (eller vad det nu heter)...

Sommarpar skrev 2009-02-10 22:08:57 följande:
    Vi har hyrt en "vanlig" bil men jag hart en dröm att köra cab i LA. Hur är det med bilar i USA? är det värt det tror ni eller är det "säkrare" med en vanlig bil?
  • Kampi

Hm, jag vet faktiskt inte genom vilken firma vi har bokat bil. Min fästman har kontakt med en researrangör här i Uppsala som fixar allt sånt åt oss. Tror det landade strax under 8000 kr för en Chrysler med cab, fria mil och gps i två veckor, då hämtar vi den i Vegas och lämnar den på flygplatsen i San Diego. Det brukar nog kosta extra att hämta och lämna bilen på olika ställen.

sasso skrev 2009-02-11 17:42:31 följande:
    Vi ska också boka vår hyrbil nu. Var bokade ni er? Genom vilken firma?
  • Kampi

Vi betalar ca 11000 kr per person för samtliga flygningar mellan Sthlm-NYC, NYC-Las Vegas samt San Diego-Sthlm.

• Kampi

Vi flyger med Continental direkt till NYC från Sthlm, skänt utan mellanlandningar. Det blir samma bolag mellan NYC och LV också, samt mellan San Diego och Sthlm (med mellanlandning i NYC).

I Vegas ska vi bo på Luxor (pyramiden). Vi planerar också att ta en helikoptertur över Grand Canyon... beroende på priset så klart.

I Vegas täntke vi också förnya våra löften, efter hela två månader som gifta Min morbror och hans fru, som bor i San Diego, kommer att närvara då eftersom att de inte kan komma till Sverige när bröllopet äger rum. Tips på chapel mottages gärna!

• Kampi

Vi kommer att vara i LV mellan den 7 och 9 juli.

• Kampi
    Sommarpar skrev 2009-02-22 13:48:11 följande:
    min blivande får antadligen sitt körkort i slutet av mars men hur e det att köra i USA, jag har ju många års vana med bil men tänker på min blivande (va skönt det blir när man kan skriva "man" ist..)vill ju inte att han ska bli helt avskräckt ;0)
    En väninna till mig och hennes pojkvän gjorde en roadtrip förra året på västkusten och hon tog körkort precis innan resan, väl där fick hon reda på att man måste ha haft körkort i ett år för att få köra hyrbil.

Jag vet inte om det verkligen stämmer men det kan ju vara värt att kolla upp...
  • Kampi

Nu har vi äntligen bokat några till hotell till vår resa i juli. Wellington i NYC och Luxor i Vegas är klara sedan tidigare. Idag bokade vi Comfort Inn i Mariposa vid södra delen av Yosemite, Larkspur Hotel i San Francisco samt Hollywood City Inn i LA (Tack Pumpkin för tipset!).

Längs kusten i övrigt så blir det nog boende i två av följande orter: Carmel, Pismo och/eller Santa Barbara. Efter att ha lusläst denna tråden så låter det som bra stopp.

Vi flyger sedan hem från San Diego där vi kommer att besöka släktingar i tre dagar.

Har vi missat något? Tips?
    Hur går det för er andra?

• Kampi
    Pumpkin skrev 2009-03-15 21:39:43 följande:
    Jag borde få någon slags provision av Hollywood City Inn Kampi: Har ni tänkt vandra i Yosemite när ni bor på hotellet i Mariposa? Varning för att det kommer att bli en hel del tid i bilen för er då...
    Vi vet inte rktigt vad vi ska göra där ännu Det kändes som ett bra stopp på vägen mellan Vegas och SF. Lite skog och frisk luft kan nog vara bra efter några dagar i Vegas. Vi får helt enkelt se vad vi hittar på, ska kolla upp det i veckan!Fästmannen var sugen på att cykla...
  • Kampi

Aha, kan vara bra att veta! Tack för tipset!

Pumpkin skrev 2009-03-15 21:46:39 följande:
    Kampi: Ni kommer nog på något bra Men som sagt, ska ni vistas inne i parken kommer ni få spendera en hel del tid i bilen, trots att det egentligen inte är så långt fågelvägen. Ska man göra utflykter och vandra inne i parken bör man definitivt bo I parken.
  • Kampi

Ja, det känns så iaf Ska ni boka allt boende i förväg? hHojta gärna till om ni hittar några bra och privärda hotell påde ställena!

Joji skrev 2009-03-15 22:59:23 följande:
    Låter som att ni är bra på väg i planerandet! Vi har bokat boende i SF: Intercontinental. Letar boende i Santa Monica och Beverly Hills, lutar just nu åt Beverly Hilton. Ska också boka i Carmel, Pismo Beach och Santa Barbara! Till och med Motel 6 var smådyrt i Santa Barbara - typ 1200 kronor!
  • Kampi

Joji: Såg förresten att vi kommer att vara i San Francisco samtidigt! Vi kommer dit den 10 juli och planerar att åka vidare den 13 juli. Intercontinental såg superfint ut!

• Kampi

Igår bestämde vi oss också för att boka allt boende i förväg så nu är det gjort. Carmel, Pismo och Santa Barbara är bokat.

Det varierar verkligen i pris mellan de olika städerna och jag tror att vi hamnade på ca 1000 kr per natt i snitt. Men som sagt, vissa var billigare än så och vissa var lite dyrare.

Nu längtar jag otroligt mycket till juli!

• Kampi

Igår bestämde vi oss också för att boka allt boende i förväg så nu är det gjort. Carmel, Pismo och Santa Barbara är bokat.

Det varierar verkligen i pris mellan de olika städerna och jag tror att vi hamnade på ca 1000 kr per natt i snitt. Men som sagt, vissa var billigare än så och vissa var lite dyrare.

Nu längtar jag otroligt mycket till juli!

• Kampi

... Mellan alla städer som vi har bokat alltså (inte bara de tre sistnämnda).

• Kampi

Vi åker den 5 juli och kommer hem den 23 juli.

Joji: Vi bokade Comfort Inn Carmel By The Sea, Oxford Suites Pismo Beach och Best Western Beachside Inn i Santa Barbara.

• Kampi

Nu har vi redan hunnit avboka ett hotell och bokat ett nytt Läste alltför många dåliga recensioner om Best Western Beachside Inn i Santa Barbara på Tripadvisor så vi bokade Marina Beach Motel i samma kvarter istället. En vän har bott där och hon var supernöjd!

Dagens läxa till mig själv: Kolla upp recensioner innan bokningen

• Kampi

I know, det är mycket dyrare i SB... Det andra stället skulle ha kostat 1700 så det är typ samma pris. Känns betryggande att veta att min vän trivdes jättebra där!

Vi bokade direkt på deras sida.

Joji skrev 2009-03-17 22:48:20 följande:
    Kampi - har ni bokat Marina Beach Motel direkt via deras hemsida? Hittar inte det nu på hotels.com...Priset via hemsidan blev typ 1800, inklusive de extra skatterna va? Lite skillnad, vi har ju bokat 4,5* i San Fransisco för mindre!
  • Kampi

Ja precis

Joji skrev 2009-03-17 23:08:07 följande:
    Ja, det känns alltid bättre att känna någon som varit nöjd! Och nu gör jag ju nääästan det också...
Svar på tråden Bila i USA