-
Vi åker också den 17 juni, fast vi flyger till Los Angeles. Vi är borta i 2,5 vecka. Kommer att bo i downtown LA. sedan kör vi vidare till Las Vegas och palm springs. Vi längtar så himla mycket.sasso skrev 2009-02-08 15:06:13 följande:Hej!Jag åker också till kalifornien på bröllopsresa!!!!Vi åker den 17 juni till San Francisco. Sedan vidare längs highway 1 till LA, San diego och sedan mot Grand Canyon och Las Vegas. Från Las Vegas åker vi till Nashville och avslutar sedan med några dagar i Chicago. Vi blir borta i en månad - ska bli så KUL!!!Vi har bokat de flesta hotellen redan, men spenderar också timmar framför nätet.... :)
-
Vi gillade också Hollywood city inn när vi gick in och läste på deras hemsida. Tyvärr har vi ju redan bokat hotell inne i Down town. =( Det är ett fint hotell det med men det verkade ju jäätebra att bo i Hollywood, lite närmre till allt.
-
Ja, vi kommer att åka en av dagarna till Universal. Vi tycker att det verkar jättekul och spännande. =) Sedan tycker jag att ni som ska till USA måste gå och äta på TGI Fridays. Där har dom supergoda stekar med jättegott potatismos. Sedan har som så klart annat också men det är ju ett steakhouse. =)
-
Vi ska oxå ha en pontiac G6. hyr hos holiday autos. Hämtar och lämnar på LAX.Sommarpar skrev 2009-03-08 12:37:17 följande:oj, va längesedan jag var här inne...pumpkin moderator: jag kommer inte ihåg vilka vi bokade bilen i o hittar tyvärr inte lappen men vi ska ha en pontiac G6.fick tips igår att om man ska ta en tur till alcatraz så ska man åka dit på kvällen när det börjar skymma o bli lite läskigt, då skulle det tydligen bli jättebra stämning...
-
Vi ska bo på historic mayfair hotel i downtown LA. Vi är nöjda, so far. =) Vi har ju som sagt inte sett det än men bilder och rekomendationer visar på att det är bra.
-
Men det är ju mycket som man hör och läser om. Det är ju bara de negativa sakerna som dom skriver om i tidningar och så. Man ska inte lyssna allt för mycket på sånt. Men man behöver ju inte springa naken genom downtown mitt i natten för det. =)
-
Jag vet att jag frågat tidigare men mitt minne är inte det bästa. =) När åker ni alla till USA? vilket datum alltså? vi åker den 17 juni och kommer hem den 4 juli.
-
Hej! vi flyger till Los Angeles med Delta Air Lines. Vi kommer att vara i LA i 1,5 vecka. Sedan kommer vi att åka till Las Vegas och grand canyon. Ja, det skulle varit häftigt om man var på samma plan men tyvärr. =) Vad ska ni göra och se när ni är där? hur länge stannar ni?sasso skrev 2009-03-17 20:01:29 följande:Hej Leeloo!Vi åker också till USA den 17 juni. Vi åker till San Fransisco med American Airlines. Ni då? Tänk vad kul om vi är på samma plan :)Men det finns ju många att välja på..
-
Vi kommer att vara i Las vegas den 26 - 28 juni sedan i grand canyon troligen den 28 - 30 juni. Lite häftigt att vi kommer vara där samtidigt.
Ja tänk att det närmar sig så fort. Vi längtar jättemycket! =)det är bara 3 månader kvar.
sasso skrev 2009-03-18 09:06:43 följande:Vi åker den 17 juni till San Fransisco - åker hem den 12 juli från Chicago. Kör Highway 1 söderut. Vi kommer vara i Grand Canyon 29 -30 juni, Las Vegas 30 juni - 3 juli. Sedan flyger vi till Nashville i några dagar och avslutar sedan i Chicago. Tänk att det närmar sig!! :) -
nä, vi har faktiskt inte det. vi funderar på att boka när ni är där. Många rekomenderar att man bokar innan men jag tror faktiskt att det kommer att finnas nått ledigt rum någonstans. hoppas det i allafall. =)
-
Vi har kollat lite på west eller notrh rim. Men har inte bestämt nått än. Japp vi har bokat bil. vi hyr bil från holiday autos. vi betalar 3000 kronor för 1 vecka inklusive färsäkringar och en full tank. Vi kommer inte att ha hyrbil hela tiden vi är där utan bara sista veckan.sasso skrev 2009-03-18 19:13:18 följande:Det gör det säkert. Vi har i allafall bokat i förväg för att vara på den säkra sidan. Vi åker till South rim. Övervägde att ta west eftersom den är närmare från Las Vegas. Dock har jag hört en del negativt om den delen.Har ni bokat hyrbil?Vi ska göra det till helgen :)
-
Vi bokade hotellet i Las vegas i går. Bokade på ticket.se. Det var jättebilligt helt plötsligt. vi betalade 660 kronor istället för 1300 kronor. =)
-
Ja, man måste våga köpa nån gång. man ska nog inte vänta för länge. =)
-
Ungefär hur länge tar det att köra från LA till LV? 4 timmar? Och vad kan det ta att köra från LV till Grand Canyon?AbbiesMamma skrev 2009-04-03 16:56:53 följande:Jag bor utanför Los Angeles sen 4år tillbaka och har bilat till SF, vegas, san diego.etc.etc. många ggr. Fråga gärna om det är nåt speciellt ni undrar över..